فیس تایم گروهی به iOS 11 می‌آید؟

اپل در رویداد WWDC که خرداد ماه هر سال برگزار می شود از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های macOS و iOS پرده‌برداری می‌کند. بدین ترتیب خرداد سال آینده باید شاهد معرفی iOS 11 با امکاناتی جدید باشیم. یکی از قابلیت‌هایی که کاربران آی‌اواس مدت‌هاست منتظرش هستند امکان برقراری تماس ویدئویی FaceTime به صورت گروهی است.

به وسیله فیس‌تایم کاربران آی‌اواس و مک می‌توانند تماس صوتی یا ویدئویی همانند اسکایپ به صورت رایگان با یکدیگر داشته باشند. تنظیم کیفیت صدا و تصویر بر اساس سرعت اینترنت کاربر به صورت خودکار، سرورهای قدرتمند و پشتیبانی اپل باعث شده فیس‌تایم نسبت به دیگر سرویس‌های مشابه به مراتب از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. اما مهمترین کمبود این سرویس نبود امکان تماس ویدیوئی گروهی است.

طبق گزارشی که به تازگی توسط سایت The Verifier منتشر شده اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن امکان تماس ویدیوئی گروهی FaceTime تا پنج نفر همزمان در آی‌اواس ۱۱ است. همچنین این منبع اعلام کرده اپل در iOS 11 تمرکزی بیشتری روی بخش اجتماعی (Social) گذاشته و امکان دارد دو سرویس iMessage و FaceTime تطابق بیشتری با یکدیگر داشته باشند. به طور مثال در آینده کاربران قادر خواهند بود حین تماس ویدیوئی با یکدیگر پیام رد و بدل کنند.

هنوز به صورت قطعی امکان اضافه شدن فیس‌تایم گروهی به iOS 11.0 را نمی‌توان تایید کرد و ممکن است تا انتشار بروزرسانی‌های بعدی (iOS 11.1) طول بکشد اما طبق گفته‌های The Verifier این سرویس هم اکنون در حال توسعه است.

Call Now Button