بررسی تخصصی مودم همراه ۴G هوآوی

با ورود اینترنت پرسرعت LTE به شبکه موبایلی کشور تعریف کاربران از اینترنت همراه کاملا تغییر کرد. تجربه خوب سرعت بالا روی سیم‌کارت بسیاری را تشویق کرد تا به سمت استفاده از سیم‌کارت‌های نسل چهارم بروند. در این میان دستگاه‌هایی به نام مودم‌های همراه محبوبیت زیادتری از قبل پیدا کردند. امروز یکی از مودم‌های ساخت هوآوی را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم که چرا این دستگاه‌ها محبوب شدند و چرا باید به‌جای استفاده از دیتای سیم‌کارت روی گوشی از این دستگاه‌ها بهره ببرید.

Huawei  E5577

طراحی در این دست از محصولات هیچ اهمیتی ندارد زیرا قرار نیست آن‌ها را ببینید. مودم‌های همراه محصولاتی هستند که بیشتر در کیف یا جیب قرار می‌گیرند و به‌نوعی پشت‌صحنه حضور دارند. باوجوداینکه طراحی مهم نیست اما هوآوی در این بخش کم‌کاری نکرده و دستگاهی زیبا عرضه کرده است. این مودم طراحی مستطیلی با لبه‌های گرد دارد و رنگ مشکی با دانه‌های براقی که روی آن در نظر گرفته شده است به زیبایی می‌درخشد. همان‌طور که گفتیم این دستگاه براق است بنابراین اثرانگشت را جذب می‌کند. فریم اطراف مودم فلزی و شیاردار است. جلوی دستگاه صفحه‌نمایش ۱٫۴۵ اینچی و البته سیاه‌وسفید قرار گرفته است. کنار این صفحه‌نمایش کلید پاور دستگاه و لوگوی هوآوی را مشاهده می‌کنید. بالای مودم کلید منو و پایین درگاه ارتباطی از نوع میکرو یو اس بی به همراه محل اتصال آنتن خارجی در نظر گرفته شده است. قاب پشتی دستگاه به‌راحتی باز می‌شود و اجازه دسترسی به باتری را می‌دهد. برای دسترسی به درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی باید باتری را از جایش خارج کنید.


  
  

یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه وزن و ابعاد مناسبش است. وزن این مودم ۱۱۰ گرم و ابعادی در حدود ۹۶۰ در ۵۸۰ میلی‌متر دارد. مودم به‌راحتی در جیب جا می‌شود و به لطف وزن کمش آن را حس نمی‌کنید.

دستگاه از سیم‌کارت تمام اپراتورها پشتیبانی می‌کند. به‌صورت پیش‌فرض باید از سیم‌کارت در اندازه بزرگ یا همان اندازه معمولی استفاده کنید اما اگر سیم‌کارت نانو یا میکرو دارید نگران نباشید زیرا می‌توانید سیم‌کارت را بدون مبدل در این درگاه قرار دهید و از آن استفاده کنید؛ فقط باید دقت داشته باشید تا بخش فلزی سیم‌کارت به‌درستی روی پین‌های درگاه را بپوشاند.

راه‌اندازی

ابتدا سیم‌کارت را در درگاه مربوطه قرار دهید. سپس باتری را گذاشته و قاب پشتی را ببندید؛ حال کلید پاور را فشار دهید تا روی صفحه‌نمایش لوگوی هوآوی ظاهر شود. کلید پاور را رها کنید تا مودم بالا بیاید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این مودم سرعت‌بالای آن در روشن شدن است برای اینکه دستگاه کاملا روشن و آماده‌به‌کار شود تنها ۲۰ ثانیه کافی است. بعد از روشن شدن روی صفحه‌نمایش اطلاعاتی را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن‌ها امکان اتصال مودم به گوشی برایتان فراهم می‌شود. در نوار بالایی دستگاه چند آیکون دیده می‌شود که زیاد به کارتان می‌آیند. اولین آن‌ها مربوط به باتری است که میزان شارژ دستگاه را نشان می‌دهد. آیکون بعدی تعداد پیامک‌های دریافتی در سیم‌کارت را نشان می‌دهد. آیکون بعدی مربوط به Wi-Fi است که نشان می‌دهد وای فای دستگاه روشن است و عدد کنار آن نشان‌دهنده تعداد دستگاه‌های متصل به مودم از طریق وای فای است. آیکون بعدی نشان می‌دهد که دیتا روشن است و از اینترنت سیم‌کارت استفاده می‌شود، در اصل این آیکون نشان می‌دهد که اکنون به اینترنت دسترسی دارید یا خیر. آیکون بعدی شبکه‌ای را که در آن هستید را اطلاع می‌دهد (شامل شبکه‌های ۴G، ۳G یا ۲G). درنهایت آیکون آخر میزان آنتن را به همراه وضعیت روشن یا خاموش بودن رومینگ دیتا نمایش می‌دهد. در خط بعدی نام اپراتور سیم‌کارت و زیر آن نام مودم به همراه پسورد اتصال نمایش داده می‌شوند.

برنامه Huawei HiLink

هوآوی برنامه‌ای کاربردی برای موبایل به همراه این مودم ارائه کرده است که می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید. متاسفانه دسترسی به این برنامه از آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و با دور زدن گوگل پلی باید برنامه را دانلود کنید. بعد از نصب برنامه روی گوشی می‌توانید به بسیاری از تنظیمات دسترسی داشته باشید.

اولین صفحه اطلاعاتی از دستگاه را نمایش می‌دهد. در این صفحه میزان شارژ باتری، میزان آنتن دهی و مقدار دیتای مصرف‌شده را مشاهده می‌کنید.

در تب دیگر چند آیکون دیده می‌شود که به کمک آن‌ها به برخی از تنظیمات دسترسی پیدا خواهید کرد. به‌طور مثال با استفاده از آیکون باتری به میزان شارژ باتری، روشن کردن حالت Power Saving و تنظیم حالت Sleep دسترسی پیدا می‌کنید یا با کمک ایکون SMS پیامک‌هایی را مشاهده می‌کنید که برای شما ارسال شده‌اند و در حافظه سیم‌کارت ذخیره است.

بخشی به نام Share در این برنامه گنجانده شده که به نظر ما کاربردی است. با کمک این بخش می‌توانید عکس‌هایی که در گوشی موبایلتان دارید با دستگاه‌هایی که به این مودم متصل‌اند و برنامه Huawei HiLink را روی گوشی نصب دارند به اشتراک بگذارید.

باتری

به‌طور حتم باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین بخش مودم‌های همراه است. هوآوی در زمینه باتری سنگ تمام گذاشته و از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. هوآوی می‌گوید این باتری تا ۶ ساعت به‌صورت مداوم پاسخگو است و در حالت آماده‌به‌کار تا ۳۰۰ ساعت دوام می‌آورد. کمتر پیش می‌آید تا به‌طور مداوم به دستگاه متصل باشید ما هم بیشتر در سفرهای شهری از این مودم استفاده کردیم و به‌طور متوسط با ۲ ساعت استفاده در روز تا ۳ یا ۴ روز بدون نیاز به شارژ توانستیم از آن استفاده کنیم. امکانی جالب در بخش باتری این است که اگر مدتی از مودم استفاده نکنید و دستگاهی به آن متصل نباشد به حالت Sleep می‌رود تا نیرو ذخیره شود. با فشار کلید پاور مودم به‌سرعت از حالت Sleep خارج می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

همان‌قدر که مدت پاسخگویی مهم است مدت‌زمان شارژ شدن هم اهمیت دارد. برای شارژ این باتری پرظرفیت باید ۲ ساعت وقت صرف کنید. شاید این زمان زیاد به نظر برسد اما برای یک مودم که قرار است ۳ روز شارژ نشود چندان هم بد نیست.

نظر جی اس ام

خرید مودم‌های همراه با سرعت‌بالایی که اینترنت همراه در اختیار کاربر قرار می‌دهد کار بیهوده‌ای نیست. با کمک این مودم‌ها می‌توانید بدون نیاز به اتصال گوشی به شبکه اینترنت موبایلی در مصرف باتری گوشی همراه صرفه‌جویی کنید و همچنین بیش از یک محصولتان را تنها با یک سیم‌کارت به اینترنت متصل کنید. اگر حاضرید برای دنیای دیجیتال بدون فکر هزینه کنید این مودم همراه یکی از انتخاب‌های زیبا و کاربردی بازار است که با کمک آن می‌توانید اینترنت سیم‌کارتتان را با حداکثر ۱۰ دستگاه دیگر به اشتراک بگذارید.

عکاس: ساناز شریفی

 

Call Now Button