چگونه از سلامت سنسورهای گوشی مطمئن شویم؟

سنسورهای گوشی‌های هوشمند با اینکه کوچک هستند اما نقش مهمی در عملکرد درست دستگاه ایفا می‌کنند. هر گوشی هوشمندی که امروز در بازار وجود دارد شامل چندین و چند سنسور مختلف است که از کار افتادنشان منجر به مختل شدن بخشی از کار گوشی می‎‌شود.

سنسور فشار، سنسور نور، سنسور شتاب سنج، سنسور ژیروسکوپ و… هر یک وظیفه‌ای خاص خود در گویش دارند که شاید از آن مطلع نباشید. مثلا اگر سنسورهای حرکتی گوشی از کار بیفتند انجامی بازی‌های ماشین سواری غیر ممکن می‏شود یا اگر سنسور نور خراب شود نور صفحه نمایش به صورت خودکار تنظیم نخواهد شد.

    

برای دانلود روی آیکن برنامه‌ها کلیک کنید

گاهی ممکن است به دلایل ناشناخته سنسورهای گوشی شما درست کار نکنند و شما هم از این موضوع با خبر نشوید به همین خاطر توصیه می‌کنیم هر چند ماه یک بار، با نصب یکی از این سه اپلیکیشن، سنسورهای گوشی خود را تست کنید و نسبت به سلامت آنها مطمئن شوید.

چک کردن سنسورهای با کمک این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده است. زمانی که یکی از این اپ‌ها را باز کنید اطلاعات سنسورهای گوشی در لحظه به شما نمایش داده می‎شود. اگر گوشی خود را به این ور و آن ور حرکت دهید اطلاعات نمایش داده شده تغییر می‌کند که نشان از سلامت سنسورها دارد.

البته توجه داشته باشید که ممکن است گوشی‌ شما همه سنسورها را نداشته باشد پس بنابراین ابتدا از نوع سنسورهایی که گوشی به آنها مجهز است مطمئن شوید و سپس آنها را تست کنید.

Call Now Button