تشخیص اثر انگشت از روی صفحه نمایش در سال جاری به گوشی‌های هوشمند می‌آید

به تازگی بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفته‌اند دکمه هوم را از گوشی‌های خود حذف کنند تا حاشیه اطراف صفحه نمایش را به حداقل برسانند، به همین دلیل سنسور اثر انگشت به پشت دستگاه منتقل شده است. حتی سامسونگ هم که از وفاداران سر سخت دکمه هوم بود، در پرچم‌دار جدیدش، گلکسی S8،  سنسور تشخیص اثر انگشت را به پشت گوشی و در کنار دوربین منتقل می‌کند. اما با وجود این طراحی باید همیشه برای باز کردن قفل گوشی آن را در دست بگیرید و نمی‌توان هنگامی که گوشی بر روی میز یا هر سطح دیگری قرار دارد از این سنسور استفاده کرد.

CrucialTec که یکی از تولیدگنندگان ماژول‌های اسکن اثر انگشت است، از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که نسل جدید این سنسورها را طراحی کرده است. این شرکت اعلام کرد که در سال جاری تامین سنسورهای تعبیه شونده در صفحه نمایش را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند آغاز می‌کند.

این راه‌کار جدید ثبت اثر انگشت از روی صفحه نمایش گوشی را ممکن می‌سازد و دیگر به کلید هوم یا مکان مجزا در پشت گوشی که سنسور درون آن تعبیه شود، نیازی نخواهد بود.

 

یکی از مسئولین CrucialTec اعلام کرد که این راه‌کار قرار دادن سنسور اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش شرکتش که Display Fingerprint Solution یا به اختصار DFS نام دارد تا به حال از طرف مشتریان این شرکت با بازخوردهای مثبتی روبرو شده است و اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این سنسور تا پایان سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شوند. همچنین این کمپانی قصد دارد تا ایده جدید خود را که امکان تشخیص اثر انگشت، با استفاده از لمس هر نقطه‌ای از صفحه نمایش را تا سال آینده میلادی در اختیار سازندگان قرار دهد.

این راه‌کار جدید تا حدی دقیق است که می‌تواند برخورد یک تار مو با صفحه را تشخیص دهد و توانایی شناسایی اثر انگشت تا ۵۰۰ نقطه در هر اینچ را دارد.

 

 

 

Call Now Button