مقاومت ال‌جی G6 در برابر سقوط از ارتفاع چقدر است؟

کمپانی ال‌جی ادعا می‌کند که گوشی G6 از مقاومت بالایی در برابر سقوط از ارتفاع برخوردار است. حال می‌خواهیم ببینیم این ادعای ال‌جی تا چه حد واقعیت دارد.

گوشی‌های هوشمند این روزها به یکی از اجزای لاینفک زندگی روزانه ما تبدیل‌شده‌اند و در اکثر مکان‌ها به همراه ما حضور دارند. از پیاده‌روی و سفر گرفته تا به خرید رفتن و ورزش کردن. بنابراین هرروز این شانس وجود دارد که گوشی هوشمندتان از دست یا جیبتان به پایین سقوط کند و صدماتی به آن وارد شود.

به همین خاطر نیز تمایل کاربران به سمت استفاده از گوشی‌هایی که از مقاومت بیشتری در مقابل ضربات برخوردار هستند، سوق بیشتری پیداکرده است. هرساله شاهد آن هستیم که با معرفی گوشی پرچم‌دار جدید، بهبودهایی درزمینه مقاومت کلی دستگاه در برابر ضربات نیز صورت می‌گیرد. به‌عنوان یک پرچم‌دار سال ۲۰۱۷، گوشی ال‌جی جی ۶ نیز قطعا از این قاعده مستثنا نخواهد بود و شاهد بهبودهای جالب‌توجهی درزمینه مقاومت کلی دستگاه هستیم.

کمپانی ال‌جی زمان زیادی را به افزایش مقاومت گوشی و حصول اطمینان از سالم ماندن دستگاه در صورت سقوط از ارتفاع اختصاص داده است. به گفته این کمپانی، دراپ تست‌های متعددی برای مشخص شدن نقاط ضربه‌پذیر جی ۶ انجام‌شده است.

در این آزمایش‌ها مشخص شد که در صورت سقوط گوشی G6 از ارتفاع، ۲۶ درصد احتمال سقوط روی پنل جلویی، ۲۰ درصد احتمال سقوط به پنل پشتی و ۱ درصد نیز احتمال سقوط به پهلوها وجود دارد. همچنین ۵ درصد نیز احتمال دارد که دستگاه روی لبه‌های بالایی و یا پایینی سقوط کند؛ بنابراین در حدود ۴۸ درصد احتمال سقوط دستگاه به یکی از طرفین وجود دارد.

با افزایش مقاومت دستگاه، ال‌جی امیدوار است که بتواند استقامت کلی را نیز بهبود دهد و اثرات سقوط را روی نمایشگر کاهش دهد و از خرد شدن و یا ترک برداشتن آن در صورت سقوط جلوگیری کند. بر اساس تست‌هایی که خود کمپانی ال‌جی انجام داده، آسیبت پذیری گوشی جی ۶ در صورت دو بار سقوط از ارتفاع ۱ متر و در مقایسه با سایر پرچم‌داران، در حدود ۳۵ درصد کاهش‌یافته است.

البته بهبودهایی که ال‌جی در مقاومت جی ۶ صورت داده است فقط به سقوط از ارتفاع منحصر نمی‌شود و این دستگاه با اخذ گواهینامه IP 68 می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد. همچنین این گوشی به‌طور کامل در برابر نفوذ گردوغبار نیز مقاوم است. خود کمپانی ال‌جی ادعا دارد که محصولش حتی باوجود کاهش ضخامت نسبت به نمونه قبلی، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

باوجود کاهش ضخامت به نسبت گوشی جی ۵، شاید در ابتدا احساس کنید که G6 یک گوشی کاملا شکننده است؛ اما تست‌های انجام‌گرفته چیز دیگری می‌گویند و از مقاومت بالای پرچم‌دار کره‌ای خبر می‌دهند. البته قطعا عاشقان تکنولوژی نیز ساکت نخواهند ماند و با انجام دراپ تست‌های مختلف، ادعاهای ال‌جی در خصوص مقاومت G6 را به چالش خواهند کشید.

Call Now Button