تکنولوژی جدید باتری برای آیفون با ظرفیت ۳ برابر و زمان شارژ چند دقیقه‌ای

تیمی به سرپرستی مخترع اصلی باتری لیتیوم یونی، تکنولوژی باتری جدیدی توسعه داده است که باتری‌های امن‌تر با ظرفیت ۳ برابر و زمان شارژ چند دقیقه‌ای را نوید می‌دهند. باتری‌های ساخته‌شده با این فناوری در رنج گسترده‌ای از وسائل از آیفون تا خودروهای الکتریکی قابل استفاده‌اند.

تیمی از دانشگاه تگزاس به سرپرستی جان گودینف ۹۴ ساله، یک تکنولوژی را توسعه داده است که سلول باتری لیتیوم یونی “all solid state” نامیده شده است. باتری‌های ساخته‌شده با استفاده از این فناوری جدید، قابلیت اشتعال ندارند، عمرشان طولانی است، بسیار سریع شارژ می‌شوند و خیلی دیر تخلیه می‌شوند.

این فناوری تقریبا در هر مقیاسی قابل استفاده است و می‌توان از آن در آیفون، مک‌بوک پرو، باتری‌های خودروها یا حتی Tesla PowerWall استفاده کرد.

گودینف در مورد این فناوری گفت: «هزینه، امنیت، ظرفیت، نرخ شارژ و تخلیه و طول عمر، برای همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی حیاتی هستند. اعتقاد داریم فناوری کشف‌شده بسیاری از مشکلات اصلی باتری‌های امروزی را حل می‌کند».

به گفته تیم مهندسی این پروژه، تکنولوژی الکترولیت شیشه ساخت سلول باتری را ساده می‌کند. در ساخت آن از مواد دوستدار محیط‌زیست استفاده می‌شود که آسان‌تر بازیافت می‌شوند و استفاده از مواد معدنی کمیاب موجود در کره زمین را کاهش می‌دهد.

دفتر تجاری‌سازی فناوری دانشگاه تگزاس برای امضای توافق‌نامه همکاری با چند کمپانی باتری‌سازی در حال مذاکره است.

 

Call Now Button