آیفون‌های آینده به پردازنده گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از تصاویر ۴K مجهز می‌شوند

گویا کم‌کم به واقعیت آیفون‌هایی که مجهز به صفحه‌نمایش ۴ کی هستند نزدیک می‌شویم. به تازگی گزارشی جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالا اپل در آینده‌ای نه چندان دور به لطف پیشرفت فناوری پردازنده‌های گرافیکی در زمینه بهبود مصرف انرژی و نمایش تصاویر ۴K این فناوری را به آیفون می‌آورد. پیش از صفحه‌نمایش ۴K را در گوشی‌های سونی مانند Xperia Z5 Premium و Xperia XZ Premium دیده‌ بودیم. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم اپل قصد دارد چه کاری در این زمینه برای پرچمداران نسل آینده‌اش انجام دهد…

تا به حال اپل در بخش پردازشگرهای گرافیکی به کمپانی Imagination Technologies و پردازندهای گرافیکی موسوم به PowerVR این شرکت وابسته بوده است. بعید به نظر می‌رسد که این بار اپل تغییر عقیده دهد و شراکت با این کمپانی را کنار بگذارد، از طرفی Imagination Technologies به تازگی از یک معماری جدید برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرده است که پشتیبانی پردازشگرهای آینده این شرکت از رزولوشن ۴K را ساده تر کرده است. بنابراین می‌توان گقت که آیفون‌های آینده قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴K را خواهند داشت.

این معماری که از آن به عنوان PowerVR Furian نام برده می‌شود، جدیدترین طراحی این شرکت برای پردازشگرهای گرافیکی است که طبق ادعای این کمپانی ۷۰ تا ۹۰ درصد در عملکرد پردازشی در بخش بازی، ۳۵ درصد در ایجاد سایه تصاویر و ۸۰ درصد در نرخ تصویر بهبود یافته است. همچنین در این طراحی مصرف انرژی تراشه هم کاهش می‌یابد که در افزایش عمر باتری دستگاه موثر است.

Imagination Technologies ادعا کرده:

ما Furian را طراحی کردیم تا منجر به تولید رده جدیدی از اپلیکیشن‌ها را با تمرکز بر مقیاس پذیری کارآمدتری شود که باعث گسترش نسل‌های جدیدی از هسته‌های پردازشی PowerVR خواهد شد. ما برای آغاز عرضه اولین هسته‌های ۸XT IP مبتنی بر Furian هیجان‌زده هستیم. این هسته‌ها پایه‌ای برای رهبری PowerVR در پردازش موبایلی رده بالا خواهند بود.

آن طور که MacRumors اعلام کرده، اپل از سال ۲۰۰۸ مجوز استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Imagination Technologies را دارد، به این معنی که اپل در حدود ۱۰ سال است از فناوری این تولید کننده استفاده می‌کند.

Call Now Button