گلکسی S8 به لمس سه بعدی و کلید هوم مجازی مجهز است

در ادامه شایعاتی که هر روزه درباره پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی S8 منتشر می‌شوند، این بار خبرها از وجود فناوری لمس سه بعدی و کلید هوم مجازی حکایت دارند.

 

از زمان وجود گوشی‌های هوشمند، دکمه هوم هم وجود داشته تا کار بازگشت کاربران به صفحه اصلی را ساده‌تر کند. این کلیدها در دو نوع فیزیکی و نرم افزاری وجود دارند اما اخیرا شایعات از حذف این دکمه در برخی پرچم‌داران مطرح سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهند. در تصاویری که تا به حال از گلکسی S8 منتشر شده اند، هیچ اثری از دکمه هوم مشاهده نمی‌شود.

اما سامسونگ چگونه نیاز کاربران برای بازگشت به صفحه اصلی را فراهم می‌کند؟

بر اساس گزارشی که The Korea Herald منتشر کرده است، به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد تا فناوری لمس سه بعدی با توان اجرای چند وظیفه را به گوشی خود اضافه و کلید هوم مجازی برای بازگشت کاربران به صفحه اصلی گوشی ایجاد کند. البته به این موضوع اشاره‌ای نشد که محل استفاده از این فناوری نقطه‌ای خاص در صفحه نمایش دستگاه است یا می‌توان با لمس هر نقطه از نمایش‌گر از این ویژگی استفاده کرد. این گزارش درباره این قابلیت این گونه توضیح داده است:

انتظار می‌رود که گلکسی S8،‌ پرچم‌دار جدید سامسونگ، از فناوری لمس سه بعدی برای ایجاد دکمه هوم مجازی در پایین صفحه نمایش گوشی استفاده کند که به کاربران امکان باز کردن منوها و گشت و گذار در گوشی را می‌دهد، این در حالی است که اسکنر اثر انشگت به پشت گوشی منتقل شده و در دکمه هوم حضور ندارد.

البته پیش از این شنیده بودیم که سامسونگ قصد داشت از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش استفاده کند، اما به دلیل کمبود وقت در طول پروسه توسعه این فناوری، که توسط Synpatics توسعه داده می‌شود، نمی‌توان شاهد حضور این فناوری در گلکسی S8 باشیم. به همین دلیل سامسونگ خودش دست به کار شد و نتیجه این شد که سنسور اثر انگشت به صورت قطعه‌ای جداگانه در پشت دستگاه قرار می‌گیرد.

Call Now Button