دستیار صوتی آمازون الکسا به آی‌او‌اس می‌آید

شرکت آمازون قرار است در به‌روزرسانی بعدی برنامه Amazon برای iOS دستیار صوتی Alexa را به این سیستم عامل بیاورد.

دستیار شخصی دیجیتالی شرکت بزرگ آمازون، یعنی الکسا، را اولین بار در بلندگوهای اکوی این شرکت دیدیم، اما به نظر می‌رسد این دستیار دیجیتالی قصد دارد دامنه فعالیت خود را بیش از پیش کند. در میان تلفن‌های همراه گوشی Huawei Mate 9 اولین گوشی‌ای بود که از الکسا به عنوان دستیار شخصی استفاده کرد، اما حالا به نظر می‌رسد آمازون قصد دارد این دستیار صوتی را به گوشی‌های محبوب آیفون بیاورد تا با سیری رقابت کند.

هرچند در حال حاضر هم در سیستم عامل اندروید و هم در آی‌اواس می‌توانید برنامه‌ای با نام Amazon Alexa پیدا کنید، اما ظاهرا این برنامه به همان عملکرد فعلی خود، یعنی ارتباط با بلندگوهای اکو برای انجام تنظیمات، محدود خواهند ماند. دستیار صوتی الکسا احتمالا در به روزرسانی برنامه اصلی Amazon اضافه خواهد شد. از این برنامه پیش‌از این تنها برای خرید از فروشگاه آمازون استفاده می‌شد.

در برنامه فعلی Amazon دکمه میکروفنی قرار دارد که امکان جستجوی صوتی در میان محصولات فروشگاه را به کاربران می‌دهد. بعد از این به‌روزرسانی شما می‌توانید با زدن این میکروفن دستیار صوتی الکسا را احضار کرده و همانند بلندگوهای اکو از آن سوال پرسیده یا به آن فرمان بدهید. عمده قابلیت‌های فعلی آمازون الکسا در زمینه پاسخگویی به اخبار، وضعیت آب و هوا و نتایج ورزشی خلاصه می‌شود و در کنار آن می‌تواند برای کنترل لوازم هوشمند خانه شما نیز دستیار مناسبی باشد.

هنوز مشخص نیست آمازون کدام قابلیت‌های دستیار خود را به نسخه موبایلی آن خواهد آورد، اما چیزی که مشخص است این است که الکسا در سیستم عامل آی‌او‌اس نمی‌تواند به قدرتمندی سیری ظاهر شود. شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید سیری را صدا کنید و از او کمک بخواهید، در حالی که برای احضار الکسا باید قفل گوشی را باز کنید، برنامه آمازون را اجرا کنید و سپس بر روی میکروفن بزنید. همچنین دسترسی این دستیار با توجه به یکپارچه نبودن با سیستم عامل محدودیت‌های زیادی نسبت به سیری خواهد داشت.

بعد از عرضه کورتانا، دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت، حالا نوبت به آمازون الکسا رسیده است تا در زمین رقیب بازی کند و شایعاتی نیز مطرح است که به زودی شاهد عرضه دستیار گوگل برای آی‌او‌اس خواهیم بود. نظر شما درباره فراگیری استفاده از دستیارهای هوشمند دیجیتالی چیست؟ آیا شما هم از آن‌ها استفاده می‌کنید؟

Call Now Button