۵ ویژگی برتر گلکسی اس ۸ نسبت به جی ۶

اگرچه Galaxy S8 و LG G6 هر دو ویژگی‌هایی قابل توجه دارند، پرچمدار سامسونگ قیمت بیشتری نسبت به جی ۶ دارد. به نظر شما چه ویژگی‌هایی باعث شده گلکسی اس ۸ سامسونگ تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری با جی ۶ داشته باشد؟

شرکت‌های بزرگ ال‌جی و سامسونگ به‌تازگی از نسل جدید پرچمدارانشان، گلکسی اس ۸ و جی ۶ رونمایی کرده‌اند؛ گوشی‌هایی که رقیب یکدیگر خواهند بود. هر دو گوشی با ویژگی‌های چشمگیر، می‌خواهند توجه خریداران را بیش از پیش به خود جلب کنند و آمار و ارقام فروش بهتری داشته باشند. در این میان اما، گلکسی اس ۸ سامسونگ حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر از جی ۶ ال جی است. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده گلکسی اس ۸ سامسونگ تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری با جی ۶ داشته باشد؟

شارژ وایرلس

اگرچه پرچمدار ال جی در آمریکا و کانادا با امکان شارژ وایرلس عرضه می‌شود اما گلکسی اس ۸ سامسونگ در همه جای دنیا از شارژ وایرلس بهره مند است. اگرچه این موضوع برای کاربران آمریکا و کانادا اهمیتی ندارد اما برای خریداران کشورمان حائز اهمیت است.

سنسورهای بیومتریک بیشتر

سنسور اثر انگشت اس ۸ این بار جایی متفاوت و کمی عجیب قرار گرفته است اما مزیت این گوشی داشتن اسکنر عنبیه است، اسکنری که از نمونه به کار رفته در گوشی نوت ۷ این شرکت سریعتر است. تشخیص چهره نیز ویژگی دیگری است که در نوت ۷ سامسونگ به کار گرفته شده؛ ویژگی دیگری که مدت‌هاست به صورت پیش‌فرض در اندروید قرار داده شده تا توسعه‌دهندگان از آن استفاده کنند. این ویژگی به اندازه اسکنر عنبیه ایمن نیست اما به هر حال استفاده از آن راحت است.

می‌دانیم که جی ۶ ال جی تنها سنسور اثر انگشت دارد و از ویژگی‌هایی مشابه پرچمدار سامسونگ بی‌بهره است.

تراشه قدرتمندتر

گلکسی اس ۸ سامسونگ از نسل جدید تراشه کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ بهره می‌برد؛ در حالیکه جی ۶ از نسل قبلی تراشه کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برد. اگرچه اسنپدراگون ۸۲۱ نیز تراشه قدرتمندی است اما با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری تولید شده است. این در حالی است که هر دو تراشه به کار رفته روی پرچمدار سامسونگ با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند و به همین خاطر مصرف باتری بهینه‌تری دارند.

حافظه داخلی

حرکت عجیب دیگر ال جی در جی ۶ اختصاص گوشی‌های با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت تنها به کاربران آسیا است و این گوشی در غرب با حافظه ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود. گلکسی اس ۸ سامسونگ در حال حاضر در تمام نقاط جهان با حافظه ۶۴ گیگابایت عرضه می شود.

وسایل جانبی متفاوت

سامسونگ هر سال وسایل جانبی متفاوتی برای نسل جدید گلکسی اس خود معرفی می‌کند و امسال این شرکت هدست Gear VR(همذاه لا کنترلر) و داک دسکتاب DeX را معرفی کرده است. کنترل جدید Gear VR برای گلکسی اس ۸ امکانات بیشتری برای دوستداران بازی فراهم می‌کند. می‌دانیم که همراه با جی ۶ ال جی خبری از این ویژگی‌ها نیست.

Call Now Button