شیائومی Mi 6 از تمام توان پردازشی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌گیرد

پرچم‌دار شیائومی، می ۶ هفته گذشته معرفی شد و جدیدترین گزارش درباره آن نشان می‌دهد که این محصول از تمام توان پردازشی چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند. این موضوع برخلاف گفته‌های شیائومی است!

در حال حاضر اسنپدارگون ۸۳۵ یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار است که وظیفه سوخت رسانی به می۶ را هم برعهده دارد. وقتی که کمپانی از این محصول رونمایی کرد، بحث‌های زیادی پیرامون پردازنده گرافیکی آن یعنی آدرنو ۵۴۰ شکل گرفت. علت این اتفاق این بود که شیائومی اعلام کرده بود که فرکانس این پردازنده بر روی ۶۵۳ مگاهرتز خواهد بود درحالی‌که طبق گفته کوالکام، فرکانس پردازنده گرافیکی در بهترین حالت ۷۱۰ مگاهرتز است.

به همین علت، کاربران گمانه‌زنی پیرامون این موضوع را شروع کردند و بسیاری بر این عقیده بودند که شیائومی این پردازنده گرافیکی را آندرکلاک کرده است اما شواهد خلاف این موضوع را نشان می‌دهند. اخیرا یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo، تصویری از نحوه عملکرد می۶ در بنچمارک GFXBench منتشر کرده که نشان می‌دهد می۶، توانایی دستیابی به فرکانس ۷۱۰ مگاهرتز و حتی ۸۰۰ مگاهرتز را دارد. بنابراین می‌توان گفت که آدرنو ۵۴۰ در اسنپدراگون ۸۳۵ آندرکلاک نشده است. شیائومی هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و باید به‌زودی شاهد اعلامی رسمی از سوی این کمپانی چینی باشیم.

شیائومی می۶ در حال حاضر یکی از قدرتمندترین اسمارت فون‌های بازار محسوب می‌شود. از جمله مشخصات آن می‌توانیم به نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی تمام اچ‌دی، ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. پردازنده آن از نوع اسنپدارگون ۸۳۵ است که با باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپری همراه شده است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید نوقا و رابط کاربری آن هم MIUI است.  دوربین اصلی می۶ از نوع دوگانه با دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که انتظار عملکردی خوب را از آن داریم. دوربین جلو هم رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد.

Call Now Button