اسپرینت برای ارائه سرویس ۵G در اواخر ۲۰۱۹ آماده می‌شود

به‌نظر می‌رسد که نسل پنجم ارتباطات، زودتر از موعد تجاری‌سازی می‎شود و به همین جهت، شرکت مخابراتی اسپرینت به‎تازگی اعلام کرده است که سرویس‌های تجاری ۵G و دستگاه‌های سازگار با این نسل را در اواخر سال ۲۰۱۹ ارائه می‌دهد.

شرکت کوالکام، سافت‌بانک و اسپرینت به‌طور مشترک برای توسعه فناوری لازم برای نسل پنجم ارتباطات از جمله استاندارد New Radio (مخفف: NR) موسسه ۳GPP با باند فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز برای شتاب در استقرار گسترده نسل پنجم شبکه بدون سیم توافق نموده‎اند.

این سه شرکت برای ارائه سرویس‌های تجاری و دستگاه‌های سازگار با نسل پنجم ارتباطات در اواخر سال ۲۰۱۹ آماده می‌شوند و جزئیات بیشتر در طی چند ماه آینده، توسط کوالکام، سافت‌بانک و اسپرینت ارائه خواهد شد. لازم‌ به‌ذکر است که شرکت مخابراتی تی‌موبایل نیز برای ارائه شبکه ۵G در سال ۲۰۱۹ برنامه‎ریزی کرده است. هرچند، پوشش گسترده برای ارائه این نسل تا سال ۲۰۲۰ به طول می‎انجامد.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند از فناوری ۵G پشتیبانی نمی‌کند اما تا زمان تجاری‌سازی این نسل از شبکه ارتباطی بدون سیم، پشتیبانی از ۵G در گوشی‌های هوشمند بیشتری امکان‌پذیر خواهد شد. لازم به‌ذکر است که مدتی پیش، شرکت زدتی‌ای از گوشی‌هوشمند Gigabit رونمایی کرد و این دستگاه به عنوان اولین گوشی‌هوشمند از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی می‌کند.

Call Now Button