سامسونگ همانند سال گذشته بار دیگر در مراسم خود دو گوشی معرفی کرد. این دو گوشی نام گلکسی اس۷ را روی خود دارند، اما یکی از این گوشی ها در دو لبه صفحه نمایش خود خمیدگی دارد و امسال گوشی هوشمندی که دو لبه خمیده در صفحه نمایش خود دارد مجهز به صفحه نمایش بزرگتری است. Galaxy S7 egde نام گوشی ای است که سامسونگ آن را با دو لبه خمیده معرفی کرد. در این بررسی اولیه با هم خواهیم دید که این گوشی چه ویژگی هایی دارد که آن را از دیگران شاخص کرده و در آینده نزدیک با بررسی ای جامع از این گوشی با شما خواهیم بود.

طراحی

شاید در این نسل تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی مشاهده نکنید، اما به لطف تجربه خوبی که سامسونگ توانست از طراحی قاب پشتی گلکسی نوت ۵ به دست بیاورد، در گلکسی اس۷ اج شاهد استفاده از لبه های خمیده در قاب پشتی علاوه بر قاب جلویی هستیم. با این طراحی می توانید با خیال راحت بدون اینکه لبه های تیز قاب پشتی دست شما را بیازارد گوشی را دست بگیرید.

اخبار خوب در این قسمت تمام نشده است! فبلت های بازار که صفحه نمایششان بزرگی است، به علت همین اندازه بزرگ صفحه نمایش، شاسی بزرگی نیز دارند، اما در این گوشی به لطف حاشیه بسیار کم صفحه نمایش سامسونگ توانسته از شاسی کوچک‌تری نسبت به رقبا استفاده کند. سامسونگ تا جایی پیش رفته که توانسته ۳ میلی متر از پهنای گلکسی اس۷ اج نسبت به گلکسی اس۶ اج پلاس کم کند. این تمایز اندازه نسبت به رقبا زمانی خودش را بیشتر نشان می دهد که گلکسی اس۷ اج را کنار گوشی ای مانند آیفون ۶اس پلاس قرار دهید. با حاشیه های زیادی که آیفون ۶اس پلاس دارد، متوجه خواهید شد که سامسونگ در این زمینه مهندسی بسیار قوی ای به کار برده و محصولی با صفحه نمایش بسیار بزرگ و شاسی بسیار کوچک تولید کرده است.

سال گذشته همه شکایت می‌کردند و می‌گفتند چرا سامسونگ ویژگی ضدآب بودن را از گوشی های خود حذف کرده است. اکنون در سال جدید سامسونگ برای اینکه به انتقادها پایان دهد بار دیگر گوشی پرچم دار خود را به ویژگی ضد آب مجهز کرده است. گلکسی اس۷ اج به گواهی‌نامه IP68 دارد.

علاوه بر این سامسونگ در گوشی جدید خود از کلید پاور و سنسور اثر انگشت مسطح تری استفاده کرده و خبر خوشحال کننده در این قسمت این است که لنز دوربین به قاب پشتی نزدیک تر شده و در این نسل شاهدیم که لنز تخت تر شده و بیرون زدگی کمتری دارد.

امسال گلکسی اس۷ اج به معنای صفحه نمایش بزرگ تر و صفحه نمایش و قاب پشتی خمیده است؛ یعنی علاوه بر اینکه در دو لبه صفحه نمایش خمیدگی دارد، در قاب پشتی نیز شاهد خمیدگی در دو لبه دستگاهیم. رنگ هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده عبارت اند از سفید، مشکی، خاکستری و طلایی.

 

صفحه نمایش

زمانی که به این بخش از گوشی می رسیم تغییر چندانی مشاهده نمی کنیم. سامسونگ همیشه در ساخت صفحه نمایش گوشی های هوشمند بهترین بوده است و مانند نسل قبلی شاهد استفاده از صفحه نمایشی با کیفیت QHD هستیم. در گلکسی اس۷ اج می توانید صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل مشاهده کنید که تراکم پیکسلی‌اش برابر ۵۳۴ پیکسل در اینچ است. مانند قبل، از صفحه نمایشی از نوع سوپرآمولد استفاده شده که به خوبی می تواند رنگ ها را نشان دهد و عمق رنگ مشکی آن باعث می شود هنگام مشاهده ویدئو و فیلم بهترین تجربه را به دست بیاورید.

اما نکته مهم در این بخش، قسمت های خمیده صفحه نمایش است. این دو قسمت خمیده، علاوه بر اینکه ظاهری بسیار زیبا برای گوشی ایجاد کرده اند، ویژگی های نرم افزاری کاربردی ای هم برای گوشی به همراه آورده اند که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

در این بخش گوشی شاهد یک ویژگی بسیار جدید و همچنین دوست داشتنی هستیم که سامسونگ آن را Always On نامیده است. این دقیقا مانند همان چیزی است که در گوشی های ویندوز فون مشاهده می کنیم. با این ویژگی می توانید زمان، نوتیفیکیشن ها، قرار ملاقات ها و رویدادهای تقویم را بدون لمس گوشی و باز کردن قفل صفحه مشاهده کنید. سامسونگ می گوید که اگر این ویژگی فعال باشد، در هر ساعت تنها ۱ درصد باتری را مصرف خواهد کرد که بسیار کمتر از زمانی است که شما گوشی را بردارید و تمام صفحه نمایش را روشن کنید.

رابط کاربری و کاربرد

تاچ ویز سامسونگ سرد و گرم روزگار را چشیده است! اکنون این رابط کاربری کاملا صیقل خورده و سامسونگ تا جایی که توانسته آن را برای خانواده گلکسی اس۷ تراش داده است. اما اینجا تفاوتی در گلکسی اس۷ اج وجود دارد و آن رابط کاربری edge است.

پایه و اساس کار در این پنل خمیده با نسل قبل تفاوت چندانی ندارد، اما این بار با فضای باز بیشتری سروکار داریم که امکانات بهتری برای کاربر فراهم می کند.

مانند قبل، می توانید از این قسمت برای اضافه کردن مخاطبانی استفاده کنید که بیشترین تماس را با آنها دارید؛ برنامه هایی را که بیشترین کاربرد را برای شما دارند در دو ردیف در این قسمت در دسترس داشته باشید؛ برخی وظایف از پیش تعیین شده را، به طور مثال گرفتن مستقیم عکس سلفی، در این لبه ها تعریف کنید؛ اخبار مهم و نتایج مسابقات را در این قسمت مشاهده کنید و در نهایت ابزاری را که بیشترین کاربرد را برای شما دارند مانند قطب نما در این قسمت قرار دهید. تاچ ویز سامسونگ هنوز برای استفاده از این قسمت بهترین رابط کاربری ای است که در حال حاضر می توانید پیدا کنید و در نهایت با اندروید مارشمالو که روی گوشی وجود دارد می توانید تعامل کاملی بین گوگل و سامسونگ مشاهده کنید.

پردازنده و حافظه

سامسونگ برای این گوشی از دو پردازنده استفاده کرده است: پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ برای بازار امریکا و پردازنده ساخت خودش یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ برای دیگر نقاط جهان.

اما آنچه این نسل از گوشی های سامسونگ را با نسل قبلی متفاوت کرده پشتیبانی آن از کارت حافظه خارجی است. اکنون سامسونگ گلکسی اس۷ اج می تواند از کارت حافظه خارجی پشتیبانی کند؛ بنابراین لازم نیست دیگر نگران کمبود فضای ذخیره سازی باشید.

دوربین

زمانی که صحبت از سرعت بالای دوربین برای عکس انداختن باشد، سامسونگ با گلکسی های خود اثبات کرده جزو بهترین هاست. در گلکسی اس۷ اج باز هم شاهد سرعت بالای دوربین برای فعال شدن و عکس انداختن هستیم، اما چیزی که اینجا قابل بحث است این است که در نهایت سامسونگ دست از سر جنگ مگاپیکسلی برداشت و با کاهش عدد مگاپیکسل سعی کرد کیفیت و کارآیی را بیشتر بهبود ببخشد.

سامسونگ در گلکسی اس۷ اج از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است، اما با وجود مگاپیکسل کمتر شاهد استفاده از ویژگی های خوبی مانند اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 و سنسوری با پیکسل های دوتایی با اندازه پیکسل ۱٫۴ اینچ هستیم. سامسونگ ادعا کرده با این آمار و اعداد دوربین گلکسی اس۷ اج در نور کم بهترین کارآیی را دارد و بسیار سریع روی سوژه فوکوس می کند. به هر حال باید منتظر باشیم تا گلکسی اس۷ اج به دستمان برسد و پس از آزمایش و بررسی اش این ادعا را به اثبات برسانیم.

رابط کاربری دوربین چندان تغییر نکرده است. مانند گذشته در بخش عکاسی ویژگی های خوبی مانند کنترل دستی برای عکس گرفتن را مشاهده می کنیم، اما هنوز شاهد ارائه کنترل دستی در قسمت ویدئو نیستیم، برخلاف آنچه در گوشی V10 می بینیم.

اما در کل با توجه به شناختی که از سامسونگ و دوربین های باکیفیت موبایلی آن داریم می توانیم مطمئن باشیم که مانند نسل قبلی در این گوشی نیز شاهد استفاده از دوربینی باکیفیت خواهیم بود که برای گرفتن عکس های باکیفیت در تمام محیط ها چه در نور زیاد و چه در نور کم به خوبی می توانید روی آن حساب کنید.

باتری

مانند نسل گذشته باز هم دسترسی به باتری برای کاربر عادی وجود ندارد و برای تعویض آن باید به تعمیرکار مجاز مراجعه کنید. سامسونگ برای گلکسی اس۷ اج از باتری تقریبا بزرگی با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است. این در حالی است که در گلکسی اس۷ شاهد استفاده از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری هستیم. استفاده از باتری بزرگ تر برای گلکسی اس۷ اج به دلیل اندازه بزرگ تر صفحه نمایش است. باتری در این گوشی از دو ویژگی بسیار خوب یعنی شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی می کند. با شارژ سریع نسل سوم که این گوشی به کار گرفته شده می توانید گوشی خود را در طول ۳۰ دقیقه ۸۳ درصد شارژ کنید. این بدان معنی است که واقعا در حال نزدیک شدن به شارژ سریع هستیم. سامسونگ برای درگاه ارتباطی و شارژ دستگاه ازUSB  نوع C استفاده نکرده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ به دلیل کاهش ضخامت گوشی از این نوع USB استفاده نکرده یا اینکه می داند کاربران هنوز آمادگی ندارند کابل های قدیمی خود را با این کابل های جدیدی تعویض کنند که هنوز فراگیر نشده، اما به هر حال هر فکری پشت این تصمیم باشد، ما آن را دوست داریم و هنوز آمادگی استفاده از این نوع USB را در گوشی های پرچم داری مانند Galaxy S7 edge نیز نداریم.

Call Now Button