مشخصات گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 سونی فاش شد

شرکت سونی از گوشی اکسپریا XZ در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که مدل جدید آن در نمایشگاه IFA امسال معرفی خواهد شد. به همراه این مدل که با نام اکسپریا XZ1 شناخته می‌شود، شایعاتی مبنی بر توسعه دو مدل دیگر با نام‌های اکسپریا XZ1 Compact و X1 وجود دارد.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، اکسپریا XZ1 با نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزولوشن Full HD (و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) همراه شده است و چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و چهار گیگابایت رم به آن قدرت می‌دهد. هم‌چنین یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است و با توجه به رزولوشن نمایشگر و کاهش مصرف انرژی در چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، به‌نظر می‌رسد که عملکرد آن قابل قبول باشد.

در مقایسه با اکسپریا XZ، اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدون تغییر باقی مانده است؛ با این‌حال، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ جای خود را به تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۳۵ داده است و به جای سه گیگابایت رم، اکسپریا XZ1 با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. ظرفیت باتری نیز با ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش همراه بوده است.

از دو مدل دیگر یعنی اکسپریا XZ1 Compact و X1 که به ترتیب به عنوان جایگزین اکسپریا XZ Compact و X معرفی خواهد شد، به احتمال زیاد به همراه اکسپریا XZ1 در نمایشگاه IFA برلین در دهه دوم شهریور ماه رونمایی می‌شود. XZ1 Compact از یک نمایشگر ۴٫۶ اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند و چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام برای آن در نظر گرفته شده است. هم‎چنین، اشاره شده که این مدل با چهار گیگابایت رم به همراه یک باتری با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ارائه می‎شود.

در نهایت، باید به اکسپریا X1 پرداخت؛ گوشی میان‌رده جدید سونی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام روانه بازار خواهد شد و نمایشگر ۵ اینچی Full HD برای آن در نظر گرفته شده است. چهار گیگابایت رم به همراه یک باتری با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت، مشخصات‌فنی گوشی جدید سونی را کامل خواهد نمود.

آن‌طور که توسط منبع انتشار این شایعه اشاره شده است، هر سه گوشی جدید سونی از یک فناوری دوربین جدید استفاده خواهد کرد و قابلیتی را تحت عنوان “عکاسی متوالی تمام پیکسلی” ارائه می‌دهد؛ به احتمال زیاد، امکان تصویربرداری با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ در این حالت با بهترین تنظیمات دوربین فراهم خواهد شد.  گمان می‌رود که گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 سونی از همان دوربین ۱۹ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که در گوشی اکسپریا XZ Premium سونی به‌کار گرفته شده است. شرکت سونی، هم‌چنین در حال توسعه فبلت Xperia X Ultra با نمایشگری کشیده با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ است و این مدل در اواخر سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم معرفی خواهد شد.

Call Now Button