اندی رابین Essential Phone را معرفی کرد

اندی رابین، پدیدآورنده سیستم عامل اندروید سرانجام از گوشی مرموز خود، اسنشیال فون (Essential Phone) پرده برداشت.

طراحی متهورانه؛ گرایش به اکوسیستم ماجولار؛ بدنه تیتانیومی و سرامیکی مقاوم؛ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دولنزی و نیز دوربین جلو هر دو با امکان فیلمبرداری ۴K؛ و ابزارهای جانبی جذاب، تنها برخی از ویژگی‌های بارز اسنشیال فون به شمار می‌روند.

بدنه اسنشیال فون (Essential Phone) ترکیبی از تیتانیوم و سرامیک است و به همین جهت برخلاف رقبای آلومینیومی خود، در مقابل ضربه و سقوط بسیار مقاوم‌تر است.

از حیث طراحی نیز ظاهرا سادگی چنان برای طراحان اسنشیال اهمیت داشته که آن‌ها حتی از حک شدن لوگوی شرکت روی بخش جلویی بدنه  صرف‌نظر کرده‌اند. از این‌رو، امید می‌رود که همین رویه در بعد نرم‌افزاری هم مشاهده شود و سیستم عامل فاقد برنامه‌های زائدی باشد که اغلب به افت سرعت کار گوشی منجر می‌شوند.

ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی اندرویدی را به‌اختصار چنین می‌توان برشمرد:

  • بدنه تیتانیومی، قاب پشتی سرامیکی، پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر
  • نمایشگر ۵٫۷۱ اینچی QHD با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۳۱۲ پیکسل
  • حسگر اثر انگشت
  • باتری ۳۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت
  • پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام ۸۳۵ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری که چهار هسته آن با فرکانس ۲٫۴۵ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز کار می‌کنند
  • پردازنده گرافیک (جی‌پی‌یو) ۶۴ بیتی آدرنو ۵۴۰ با فرکانس ۷۱۰ مگاهرتز
  • دوربین کناری ۱۳ مگاپیکسلی با دو حسگر (RGB و تک‌رنگ) و قابلیت ضبط ویدیوی ۴K.
  • دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیوی ۴K.
  • ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی

البته از آنجا که سخت‌افزار داخلی خوب، به تنهایی ضامن موفقیت محصول نیست، این شرکت اکوسیستمی از ابزارهای جانبی را نیز در دست توسعه دارد که یکی از نخستین دستاوردهای آن، دوربین الصاقی با لنز چشم ماهی (فیش‌آی) و قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه‌ای است.

داک شارژکننده، کانکتور مغناطیسی برای انتقال بی‌سیم داده،؛ و اسپیکر هوشمند Essential Home با سیستم عامل اختصاصی Ambient OS که عملکرد خود را بسته به شرایط فیزیکی خانه و تجهیزات و سرویس‌های در دسترس تنظیم می‌کند، از دیگر وسایل جانبی‌ اسنشیال در این حوزه است.

یکی از کاستی‌های اسنشال فون بی‌بهره بودن آن از جک مرسوم ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است. شرکت سازنده برای جبران این کاستی، گوشی را همراه با دانگل هدفون عرضه خواهدکرد.

در دوربین دو لنزی اسنشیال، لنز دوم نقش حسگر تک‌رنگ را بازی می‌کند تا با این کار، نور بیشتری جذب در نور کم، تصاویر بهتری ثبت کند. قبلا هوآوی نیز در گوشی‌های P9 و P10 خود از همین ترفند استفاده کرده بود.

اسنشیال گوشی خود را با قیمت ۶۹۹ دلار و نخست در آمریکا عرضه خواهدکرد.

موفقیت اسنشیال فون در بازار، به‌رغم ویژگی‌های جذابش، با اما و اگرهایی روبه‌روست. در حال حاضر، سامسونگ و اپل بازار را به سختی قبضه کرده‌اند. بسیاری از اندرویدی‌هایی که لوگوی سامسونگ را روی خود نداشتند به قعر دریای تلفن‌های هوشمند سقوط کرده‌اند. اما در مقابل، اعتبار نام اندی رابین در دنیای موبایل، بدنه مقاوم، ویژگی‌های بارز سخت‌افزاری و نیزاکوسیستمی متشکل از ابزارهای جانبی نوآورانه، چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن صرف‌نظر کرد.

Call Now Button