سپتامبر گذشته سونی از خانواده اکسپریا Z5 رونمایی کرد. مدل Z5 Premium از نمایشگر ۴K برخوردار بود و در واقع اولین تلفن همراهی بود که چنین نمایشگری داشت. با اینکه خانواده Z5 بسیار هیجان انگیز بودند و البته نسبت به نسل قبل فروش بهتری در بازار تجربه کردند، باز هم به انتخاب اول کاربران در میان کل پرچم‌داران بازار تبدیل نشدند. امسال سونی برنامه و البته نیاز دارد تا بتواند با پرچم‌داران قدرتمند شرکت‌های دیگر مانند گلکسی اس۷ سامسونگ یا جی۵ ال‌جی رقابت کند؛ محصولاتی که هنوز چند روز بیشتر از معرفی‌شان در MWC 2016 نگذشته، اما با نظر مثبت مخاطبان و منتقدان همراه شده‌اند. سونی می‌تواند از فرمول های موفقیت شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی الگو بگیرد و به‌راحتی در رقابت با آنها قدم بردارد.

با اینکه روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر توقف عرضه سری اکسپریا Z منتشر شد، هنوز هیچ چیز قطعی نیست. شما فکر می‌کنید برای اینکه سونی بتواند اکسپریا Z6 احتمالی را به تعداد بالا به فروش برساند و رکوردهای روزهای دور را تکرار کند، باید چه ترفندی به کار ببرد؟

ظاهر جدید

Sony-Xperia-Z5-Premium-bottom

گوشی‌های سری Z از زمان معرفی اولین محصول تغییر ظاهری چندانی نداشته‌اند. کاملا درست است که اگر چیزی ایرادی ندارد، نیازی به اصلاح آن نداریم، اما شباهت گوشی‌های یک سری به همدیگر به مدت بیش از ۳ سال اندکی برای مخاطب دلسردکننده است. شاید بهتر باشد سونی اندکی به طراحی خشک محصولاتش تنوع بدهد. البته ویژگی ضدآب بودن محصولات، که یکی از ثمرات این زبان طراحی سونی است، باید در طراحی جدیدش حفظ شود. شاید بهتر باشد سونی دست از استفاده از شیشه در قاب پشتی گوشی بردارد؛ تغییری که در سه گوشی جدید سونی نیز دیده می‌شود.

بهبود رابط کاربری

Sony-Xperia-Z5-Premium-screen

رابط کاربری سونی بسیار نزدیک به رابط کاربری اندروید خام است. گرچه این موضوع ممکن است به مذاق برخی کاربران خوش بیاید، بسیاری معتقدند رابط کاربری هر شرکت باید به گونه‌ای باشد که آن را از سایرین متمایز کند. بنابراین شاید نیاز باشد سونی اندکی بیشتر در این زمینه کار کند و قابلیت‌هایی ساده و جدید به اندروید اختصاصی‌شده گوشی‌اش بیفزاید.

عملکرد بهتر دوربین

Sony-Xperia-Z5-Premium-camera

گوشی‌های سونی یکی از بهترین دوربین‌های گوشی های موبایل را دارند. تولیدکننده سنسور بسیاری از گوشی‌های معروف بازار سونی است، اما شاید بهتر باشد به جای استفاده از سنسورهایی که مگاپیگسل بالایی دارند قابلیت‌هایی مانند OIS را به دوربین خود اضافه کند. همچنین عملکرد عکس‌برداری پرچم‌داران سونی در نور شب چندان رضایت‌بخش نیست و نمی‌تواند در این زمینه با سایر پرچم‌داران به‌خوبی رقابت کند.

رزولوشن بالاتر صفحه نمایش

Sony-Xperia-Z5-Premium-top

سونی در زد۵ پرمیوم از نمایشگری با رزولوشن ۴K استفاده کرد که تجربه خوبی برای کاربران به ارمغان آورد، اما در سایر محصولات این شرکت همچنان رزولوشن فول ‌اچ‌دی دیده می‌شود. گرچه این رزولوشن بسیار خوب است، چندان مناسب یک پرچم‌دار در سال ۲۰۱۶ نیست. شاید بهتر باشد که سونی به QHD روی بیاورد. سونی می‌تواند علاوه بر این تغییر، قابلیتی را که در زد ۵ پرمیوم برای تغییر نحوه نمایش تصاویر از ۴K به ۱۰۸۰p تعبیه کرده بود در پرچم‌دار بعدی‌اش نیز قرار بدهد تا مخاطبان با توجه به نیازشان بین رزولوشن‌های مختلف جابه‌جا شوند و بتوانند باتری دستگاهشان را نیز بهینه‌تر مصرف کنند.

شارژ بی سیم

افزوده شدن قابلیت شارژ بی سیم می‌تواند کاربران بیشتری را به خرید Xperia Z6 متقاعد کند.

سخت‌افزار قوی

Sony-Xperia-Z5-Premium-in-hand

سونی همواره در زمینه سخت‌افزار خوب عمل کرده است. انتظار می‌رود در پرچم‌دار بعدی این شرکت شاهد اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی باشیم. همچنین همیشه باتری‌های قدرتمند سونی از نقاط اتکای این شرکت در فروش محصولاتش بوده است و احتمالا باتری Z6 نیز مانند نسل‌های پیشین باشد. تا امروز که سونی درگاه حافظه جانبی را در محصولاتش حفظ کرده و به نظر نمی‌رسد که این برگ برنده را به راحتی از دست بدهد.

بازاریابی بهتر

امروزه شرایط به گونه‌ای است که اگر بهترین عملکرد را نیز داشته باشید، بدون تبلیغ مناسب راه به جایی نخواهید برد. اگر سونی ایرادات کوچک ذکرشده را برطرف کند و همچنین به‌روزرسانی گوشی‌هایش را سریع‌تر انجام دهد، تنها یک سد بر سر راهش قرار دارد: بازاریابی. اگر سونی بتواند ضعف خود در زمینه تبلیغات را برطرف کند، بی شک می‌تواند به موفقیتی بسیار بالاتر از چیزی که امروز کسب کرده دست پیدا کند.

نظر شما در این زمینه چیست؟ سونی برای فروش بهتر Xperia Z6 بهتر است چه ترفندی به کار ببندد؟

Call Now Button