مهم‌ترین پرچمداران کمپانی ایسوس از سال ۲۰۱۶ معرفی شدند و ذنفون ۶ در حال حاضر آخرین و سطح بالاترین گوشی هوشمند این سازنده به شمار می‌رود. در این مطلب به طور مختصر مهم‌ترین پرچمداران ایسوس را مرور می‌کنیم.

کمپانی ایسوس در خلال سال‌های اخیر پرچمداران متعددی را روانه بازار کرد اما نمی‌توان هیچکدام از مدل‌های سطح بالای آن را تا پیش از ورود ZenFone 3 Deluxe که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، نقطه عطف مهمی قلمداد کرد. به عبارت دیگر، ایسوس تا پیش از ZenFone 3 Deluxe پرچمدار برجسته‌ای نداشت، اما این گوشی با ورودش به بازار توانست مخصوصاً در طراحی ظاهری در میان گوشی‌های رقیب خود متمایز دیده شود.

پس از ZenFone 3 Deluxe شاهد رونمایی و عرضه پرچمداران دیگری هم بودیم و شایان ذکر است که کمپانی ایسوس هرگز به یک سری واحد برای توسعه پرچمداران خود بسنده نکرد. این سازنده علاوه بر ZenFone 3 Deluxe همچنین برخی گوشی‌های سطح بالا و برجسته دیگر هم معرفی کرده است و در این مطلب قصد داریم این مدل‌ها را به شما یادآور شویم.

ZenFone 3 Deluxe

گوشی هوشمند ZenFone 3 Deluxe در مه ۲۰۱۶ رسما معرفی شد. ایسوس این گوشی را با قطعات سطح بالا و گران قیمت تولید کرد و همچنین حسگر اثرانگشت فیزیکی به شکل عمودی در پنل پشتی آن قرار داد. این مدل از سه دکمه لمسی غیرفیزیکی زیر پنل نمایش خود بهره می‌برد و در پنل پشتی هم دوربین اصلی با لنز تکی دارد. ماژول دوربین اصلی آن کمی از پنل پشتی بیرون زده است و فلش LED و فوکوس خودکار لیزری هم آن را همراهی می‌کند.

پرچمدار ZenFone 3 Deluxe پنل نمایش ۵٫۷ اینچی فول اچ دی از نوع امولد دارد و از ۴ / ۶ گیگابایت رم به همراه ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. گوشی مذکور با توجه به مدلش از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ قدرت می‌گیرد و به طور پیش فرض به اندروید ۶٫۰ مارشمالو مجهز شده است؛ در حالی که می‌دانیم آخرین نسخه اندرویدی که دریافت کرده، اندروید ۸٫۰ اوریو است. لنز تکی آن ۲۳ مگا پیکسلی در نظر گرفته شده و ظرفیت باتری‌اش هم ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سریع ۳٫۰ گزارش شده است.

ZenFone AR

گوشی ZenFone AR مدل دیگری از محصولات سطح بالای ایسوس است که به طرز قابل توجهی از ZenFone 3 Deluxe متفاوت توسعه یافته و در ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شده است. این گوشی به ماژول دوربین اصلی جالب توجه با لنز استاندارد ۲۳ مگا پیکسلی، لرزشگیر اپتیکال تصویر ۴ محوری و بزرگنمایی تا سه برابر، PDAF و همچنین امکان پایش و دنبال کردن اشیا متحرک در تصویر مجهز شده است. ZenFone AR همچنین با Tango و Daydream گوگل هماهنگ است و مخصوصا به خاطر دوربین جالب توجهش توانست در زمان معرفی از سایر رقیبانش متمایز شود.

حسگر اثرانگشت فیزیکی این گوشی در حاشیه پایین پنل نمایش و در میان دو دکمه راهنمایی لمسی قرار گرفته است. ZenFone AR از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱ قدرت می‌گیرد و در نسخه‌هایی با کانفیگ ۶ / ۸ گیگابایت رم به همراه ۶۴ / ۱۲۸ / ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شده است. در پنل جلو یک لنز تکی سلفی با کیفیت ۸ مگا پیکسل تعبیه شده و باتری آن هم ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۳٫۰ (۱۸ واتی) توسعه یافته است.

ZenFone 4 Pro

گوشی سطح بالای ZenFone 4 Pro تنها ۴ ماه پس از رونمایی از ZenFone AR و در اوت ۲۰۱۷ معرفی شد. این گوشی از نظر طراحی ظاهری اصلا جالب توجه نیست از سایرین متمایز دیده نمی‌شود. حسگر اثرانگشت آن باز هم در پنل جلو تعبیه شده و دوربین اصلی آن با دو لنز و چینش افقی در پنل پشتی توسعه یافته است. حاشیه‌های ضخیمی هم در هر دو بخش بالا و پایین پنل نمایش ZenFone 4 Pro دیده می‌شود.

ZenFone 4 Pro پنل نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی از نوع امولد دارد و از ۶ گیگابایت رم به همراه ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا بهره می‌برد. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ قدرت می‌گیرد و لنزهای دوگانه دوربین اصلی‌اش ۱۲ و ۱۶ مگا پیکسلی هستند. سیستم عامل پیش فرضی که روی این گوشی نصب شده اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا است اما در حال حاضر کاربرانش توانسته‌اند آن را به اندروید ۸٫۰ اوریو هم ارتقا دهند. باتری ZenFone 4 Pro همچنین باتری ۳۶۰۰ میلی امپر ساعتی با امکان شارژ سریع ۱۸ واتی دارد.

ZenFone 5z

گوشی هوشمند ZenFone 5z در فوریه ۲۰۱۸ با بدنه فلزی رسما معرفی شد. این گوشی در پنل پشتی خود به دوربین اصلی با لنزهای عمودی و همچنین حسگر اثرانگشت فیزیکی مجهز شده است. ZenFone 5z در طراحی ظاهری‌اش همچنین ناچ تقریبا بزرگ و حاشیه ضخیمی دارد. گوشی‌های پنل نمایش آن خمیده طراحی شده و سیستم عامل اندروید ۹٫۰ پای به طور پیش فرض روی آن نصب شده است.

پرچمدار ZenFone 5z پنل نمایش ۶٫۲ اینچی فول اچ دی پلاس از نوع ال سی دی دارد و با ۴ / ۶ / ۸ گیگابایت رم و ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این گوشی همچنین از پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ قدرت می‌گیرد و لنزهاب ۱۲ و ۸ مگا پیکسلی در پنل پشتی آن تعبیه شده است. لنز سلفی تکی آن ۸ مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است و باتری‌اش ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. ZenFone 5z بلندگوهای استریو و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری دارد و توان باتری آن برای شارژ سریع ۱۸ وات است.

ZenFone 6

پرچمدار ZenFone 6 در مه ۲۰۱۹ معرفی شد. این گوشی از هر نظر در مقایسه با نسل‌های قبلی متفاوت است. ZenFone 6 تقریبا بدون حاشیه در پنل جلو توسعه پیدا کرده است و حاشیه بسیار باریک نواری پایین پنل نمایش آن به سختی دیده می‌شود. ایسوس در توسعه این گوشی از ناچ و حفره برای دوربین سلفی استفاده نکرده؛ بلکه آن را به دوربین پاپ آپ با مکانیزم چرخشی مجهز کرده است. این دوربین در حالت اصلی درون پنل نمایش قرار دارد و دوربین اصلی گوشی شمرده می‌شود، اما می‌توان ماژول را با چرخشی ۱۸۰ درجه بالای پنل نمایش آورد و از آن برای ثبت تصاویر سلفی و تماس ویدیویی استفاده کرد.

ایسوس این بار برخلاف گوشی‌های قبلی خود از یک نسخه اندروید سبک با کمترین تغییرات برای ZenFone 6 استفاده کرده است. بدنه این گوشی از جنس فلز و شیشه ساخته شده است و از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ هم قدرت می‌گیرد. گوشی سطح بالا و تازه ZenFone 6 با توجه به نسخه مورد نظر از ۶ / ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد و همه نسخه‌های آن پنل نمایش ۶٫۴ اینچی فول اچ دی پلاس از نوع ال سی دی دارند. این مدل ۲۰۱۹ از محصولات همراه ایسوس همچنین به بلندگوهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

Call Now Button