اپلیکیشن توئیتر با کمک پروژه کاتالیست به مک بر می‌گردد

توئیتر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اپلیکیشن دسکتاپ این پلتفرم با کمک پروژه کاتالیست که در macOS کاتالینا اضافه شده، به کامپیوترهای مک بر می‌گردد.

پس از گذشت حدود یک سال از لغو انتشار اپلیکیشن دسکتاپ توئیتر برای مک، حالا این شرکت اعلام کرده که به دنبال معرفی پروژه کاتالیست توسط اپل برای macOS کاتالینا، این نرم‌افزار قرار است دوباره برای مک منتشر شود. در اطلاعیه جدید توئیتر توضیحی در خصوص علت حذف نسخه قبلی این برنامه از اپ استور نیز ارائه شده است.

توئیتر حدود دو هفته پیش در WWDC 2019 اعلام کرد که پاییز امسال اپلیکیشن خود را به macOS کاتالینا بر می‌گرداند. نسخه جدید اپلیکیشن توئیتر از قابلیت‌هایی مثل دارک مود، میانبرهای کیبورد، پنجره‌های چندگانه و نوتیفیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند.

توئیتر در فوریه ۲۰۱۸ پس از انتشار چند آپدیت گاه و بیگاه، رسما اپلیکیشن خود را از اپ استور خارج و به کاربران توصیه کرد که از نسخه وب این برنامه استفاده کنند. حالا دیروز در اطلاعیه جدید این شرکت اعلام شد که دلیل این تصمیم‌گیری تمرکز توئیتر بر اپ‌های موبایلی بوده و آن‌ها دیگر نمی‌توانستند هر دو نرم‌افزار خود را برای سیستم‌های موبایل و دسکتاپ حفظ کنند.

ولی اکنون توئیتر می‌گوید که پروژه کاتالیست به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کد پایه اپ iOS خود را به مک پورت کرده و چند ویژگی جدید به آن اضافه کنند تا این برنامه بتواند به عنوان یک نرم‌افزار مستقل به حیات خود ادامه دهد.

Call Now Button