سامسونگ Secure Folder را به اس ۷ می‌آورد

بی‌ تردید باید سامسونگ را جزو برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از نظر ویژگی‌های نرم‌افزاری محصولاتش قرار داد. قابلیت‌های نرم‌افزاری که گوشی‌های سامسونگ به صورت پیش‌فرض از آن برخوردارند همواره توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. سامسونگ برای آخرین پرچم‌دارش، گلکسی نوت ۷، قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی تدارک دیده بود، اما تراژدی انفجارهای این گوشی نگذاشت این قابلیت‌ها به چشم بیاید و با جمع‌آوری این محصول از دست کاربران عملا این قابلیت‌ها نیز از دست رفتند. با این حال سامسونگ تصمیم گرفت تا زمانی که گلکسی اس ۸ را آماده می‌کند، بازار را برای گلکسی اس ۷ گرم کند و قابلیت‌های نوت ۷ را به اس ۷ بیاورد. پس از قابلیت‌هایی مانند نسخه جدید Always on و Samsung Pass که با آپدیت اندروید نوقا به اس ۷ اضافه می‌شود، نوبت Secure Folder است. قابلیتی که بسیاری از کارشناسان زمان معرفی نوت ۷ آن را بهترین قابلیت نرم‎‌افزاری این فبلت دانستند.

یکی از کاربران از سامسونگ درخواست کرده است که قابلیت Secure Folder را به اس ۷ اضافه کند. سامسونگ نیز پاسخ داده است که به این موضوع فکر کرده است و پس از ارائه نسخه جدید اندروید برای اس ۷، این قابلیت به وسیله یک اپلیکیشن جداگانه در مارکت گلکسی اپز در دسترس کاربران این گوشی قرار می‌گیرد. البته گفته شده است که زمانی قطعی برای انتشار این اپلیکیشن در نظر گرفته نشده است.

Secure Folder قابلیتی است که برای شما محیطی مخفی و امن داخل گوشیتان فراهم می‌کند. در این پوشه می‌توانید فایل‌هایی که نمی‌خواهید سایرین ببینند را ذخیره کنید. این پوشه می‌تواند در منوی گوشی شما نشان داده نشود و تنها با اثر انگشت شما دسترسی به محتوای آن ممکن می‌شود. علاوه بر فایل‌های معمولی شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به این پوشه اضافه کنید. همچنین می‌توانید نسخه دومی از اپلیکیشن را در این پوشه قرار دهید که به صورت مستقل از اپلیکیشنی کار کند که در منوی اصلی برنامه‌ها در معرض دید همه هست. مثلا می‌توانید دو نسخه مختلف واتس‌اپ با دو شماره مختلف داشته باشید که یکی از آن‌ها از دید همه مخفی است و تنها با اثر انگشت شما می‌توان به آن دست یافت.

سامسونگ این پوشه را بسیار خصوصی طراحی کرده است. مثلا اگر از اپلیکیشن دوربینی که داخل این پوشه است اقدام به تصویربرداری از محیط کنید، تصاویر نیز در این پوشه ذخیره می‌شوند. یک شماره‌گیر تلفن جداگانه در این پوشه وجود دارد و لیست تماس‌هایی که با آن برقرار می‌شود را در محیطی امن و به صورت جداگانه از سایر تاریخچه‌های تماس شما نگهداری می‌کند. حتی می‌توانید لیست مخاطبین محافظت‌شده خود را داشته باشید که کسی به آن دسترسی نداشته باشد.

باید منتظر ماند تا به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷ منتشر شود، زیرا به نظر می‌رسد اندروید نوقا پیش‌نیاز  اجرای این قابلیت بر روی پرچم‌دار سامسونگ است.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟

Call Now Button