سیستم‌ تشخیص چهره آیفون‌ ۸ توسط ال‌جی اینوتک آماده می‌شود؟

یکی از قابلیت‌هایی که iPhone 8 را در مقایسه با آیفون‌های قبلی متمایز خواهد کرد، تجهیز آن به سیستم‌ تشخیص چهره سه‎بعدی است. قابلیتی که بنابر شایعات جدید به کمک ماژول‌های دوربین ال‎جی اینوتک آماده خواهد شد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه Korea Economic Daily، شرکت اپل در نهایت با ال‌جی اینوتک برای تولید انبوه ماژول‌های دوربین برای سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ وارد همکاری می‌شود. تجهیزات لازم به ارزش ۲۳۸٫۵ میلیون دلار به سفارش‌های شرکت اپل به منظور تولید گسترده ماژول‌های دوربین، اختصاص یافته و ارزش قرارداد اپل با ال‌جی اینوتک، نزدیک به ۱۷۷ میلیون دلار است. البته هنوز مشخص نشده است که ماژول‌های دوربین، چه زمانی به صورت گسترده آماده می‌شود.

کوپرتینویی‌ها و ال‌جی اینوتک به عنوان یک پیشرو در بازار ماژول‎ دوربین برای گوشی‎های هوشمند، در سال گذشته برای توسعه اولین سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی با قابلیت‌های مختلفی را از جمله تشخیص هویت بیومتریک تا تعامل بیشتر با بازی‌های امروزی، وارد همکاری شده بودند.

ماژول توسعه‌یافته برای دوربین سلفی گوشی آیفون ۸ که می‌تواند چهره کاربران را به صورت سه‌بعدی اسکن نموده و با الگویابی، آن‌را تشخیص دهد؛ عملکردی به مراتب بهتر در مقایسه با سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی به کار گرفته شده در گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus سامسونگ خواهد داشت.

براساس اطلاعات منتشرشده، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون ۸ از سه ماژول مختلف استفاده می‌کند و الگوریتم شناسایی چهره کاربران در این سیستم توسط PrimeSense توسعه یافته است. اپل در سال ۲۰۱۳، این شرکت را خریداری نمود و از همان زمان، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری اپل با پرایم‌سنس برای توسعه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای محصولات جدید کوپرتینویی‎ها وجود داشت.

لازم به‌ذکر است که از سه مدل آیفون ۲۰۱۷ شرکت اپل، تنها آیفون ۸ به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود و آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus همانند آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل، تنها از سنسور تشخیص اثرانگشت بهره می‌گیرد. البته در رابطه با آیفون ۸ هنوز مشخص نیست که آیا این سنسور به زیر نمایشگر انتقال یافته است یا شرکت اپل برای اولین‌‌بار، حسگر تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی دستگاه منتقل خواهد نمود.

Call Now Button