چگونه در Gmail از دریافت ایمیل، توسط فرد گیرنده باخبر شویم؟

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا راهی برای اینکه از دریافت ایمیل در مقصد مطلع شویم وجود دارد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است و اتفاقاً راه‌حل ساده‌ای نیز برای این کار در Gmail وجود دارد. کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید و از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

به‌طور معمول وقتی ‌که یک ایمیل را برای فردی می‌نویسید و بر روی دکمه «ارسال» کلیک می‌کنید؛ نمی‌توانید از این موضوع که فرد گیرنده چه زمانی ایمیل شما را بازگشایی و مشاهده کرده است اطلاع یابید بلکه سرویس‌دهنده ایمیل، تنها شمارا از ارسال موفقیت‌آمیز ایمیل مطلع می‌کند و هیچ اطلاعاتی از اینکه آیا ایمیل ارسال‌شده در مقصد بازگشایی و مشاهده ‌شده است در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

این در حالی است که این موضوع در پیام‌رسان‌هایی همچون تلگرام، وایبر و واتس‌آپ و امثالهم یک موضوع حل‌ شده است و معمولاً با نمایش یک «تیک دوم» شما به ‌راحتی می‌توانید از این موضوع که آیا فرد دریافت‌کننده پیام، پیغام شما را دریافت کرده است یا خیر مطلع شوید.

همان‌طور که اشاره شد درحالی‌که چنین قابلیتی در پیام‌رسان‌ها به‌طور پیش‌فرض وجود دارد اما در هیچ‌کدام از سرویس‌دهنده‌های ایمیل معمول، نمی‌توانید این قابلیت را مشاهده کنید؛ بنابراین پس از ارسال یک ایمیل باید منتظر جواب از طرف گیرنده بمانید. حتی ممکن است گیرنده ایمیل بلافاصله ایمیل شما را مشاهده کند اما جوابی به آن ندهد و این شما هستید که باید منتظر بمانید و انتظار بکشید.

و یا شاید هم برای اطمینان از اینکه آیا فرد گیرنده ایمیل شما را مشاهده کرده است یا نه؛ به روشی کاملاً سنتی و هندلی، به او پیامک بزنید یا با او تماس تلفنی بگیرید!

اما شاید شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا راهی برای اینکه از دریافت ایمیل در مقصد مطلع شویم وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال مثبت است و اتفاقاً راه‌حل ساده‌ای نیز برای این کار در Gmail وجود دارد.

کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید و از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

افزونهٔ Deskun که در وب‌استور کروم قرارگرفته است قابلیت‌های مختلفی را به جیمیل شما اضافه می‌کند و علاوه بر استفاده شخصی می‌توانید از آن در کسب‌وکار خود نیز استفاده کنید و اطلاعات و امکانات مختلفی را از ایمیل‌های ارسال‌شده برای مشتریان خود در اختیار داشته باشید.

  • رتبه‌بندی درخواست‌های مشتری بر اساس اولویت
  • امکان پاسخ‌های خودکار حرفه‌ای به ایمیل‌های مشتریان
  • قالب‌های آمادهٔ خودکار و حرفه‌ای و زیبا برای ارسال ایمیل
  • امکان ارسال ایمیل به آینده (تنظیم زمان ارسال ایمیل در زمان دلخواه)
  • و امکان ردیابی و اطلاع از مشاهده شدن ایمیل در مقصد

از مهم‌ترین قابلیت‌های Deskun است که بسیاری از این امکانات ازجمله امکان ردیابی ایمیل و اطلاع از زمان مشاهده شدن ایمیل که موضوع مدنظر ما در این مقاله است، از سرویس‌های کاملاً رایگان Deskun است.

برای شروع کافی است با مراجعه به این صفحه از وب‌استور گوگل اقدام به نصب افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم خود نمایید.

بخش Mail tracking در این سرویس به شما این قابلیت را می‌دهد تا پس از ارسال ایمیل از اینکه چه کسانی ایمیل شما را مشاهده کرده‌اند و این مشاهده دقیقاً چه زمانی بوده است، مطلع شوید.

علاوه بر دلایل مختلفی که برای این کار در ایمیل‌های شخصی وجود دارد، برای ایمیل‌های تجاری و کسب‌وکار شما نیز این موضوع می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

به طور مثال می‌توانید از سرنوشت ایمیل‌های تبلیغاتی خود که نهایتاً توسط شخص گیرنده مشاهده شده، وارد پوشه هرزنامه‌ها شده‌ و یا ندیده گرفته شده‌اند باخبر شوید.

پس از نصب افزونه Deskun بر روی مرورگر گوگل کروم، وارد جیمیل خود شوید و بر روی دکمه Compose در جیمیل کلیک کنید و طبق معمول ایمیل دلخواه خود را نوشته و گیرنده ایمیل را مشخص کنید

سپس قبل از اینکه بر روی دکمه Send کلیک کنید؛ برای اینکه بتوانید ایمیلی که قصد ارسال شدن آن را دارید را ردیابی کنید دکمه‌ای که آیکون آن شبیه به «چشم» است را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید

سپس بر روی دکمه Send کلیک کنید.

از این لحظه به بعد Deskun ایمیل ارسال شده را زیر نظر گرفته و هنگامی‌که توسط شخص گیرنده بازگشایی و مشاهده شود آیکون «چشم» موجود در جیمیل‌تان پررنگ خواهد شد همچنین با نگه‌داشتن نشانگر ماوس بر روی این آیکون عبارت No one has read your message yet نمایان می‌گردد که به معنای عدم بازگشایی ایمیل توسط شخص است.

هنگامی که ایمیل ارسالی توسط شخص گیرنده بازگشایی و مشاهده شود، آیکون «چشم» روشن شده و به رنگ سبز درخواهد آمد.

همچنین با نگه‌داشتن نشانگر ماوس بر روی این آیکون تاریخ و ساعت دقیقی که گیرنده پیام، ایمیل شما را مشاهده کرده است نمایان خواهد شد.

نکته جالب اینجاست که اگر ایمیلی که ارسال کرده‌اید چندین گیرنده مختلف داشته باشد، Deskun زمان بازگشایی و مشاهده آن ایمیل را برای هر نفر به‌صورت جداگانه نمایش می‌دهد، تنها کافی است نشانگر ماوس را بر روی آیکون «چشم» برده و نگه‌دارید تا اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنید.

علاوه بر این امکان مفید برای ردیابی ایمیل، قابلیت‌های مفید دیگری همچون ارسال ایمیل در ساعت و روز مشخصی در آینده، قالب‌های حرفه‌ای از قبل آماده شده برای ارسال ایمیل و نهایتاً ایجاد یادآور از امکانات رایگان سرویس Deskun هستند.

گالری تصاویر (۵ تصویر )

در انتها سؤالات مختلفی را که ممکن است قبل از استفاده از این سرویس برایتان ایجاد شود لیست کرده‌ام

سؤالات متداول:

  1. برای استفاده از این سرویس به چه چیزهایی نیاز دارم؟
    پاسخ: مرورگر گوگل کروم و افزونه Deskun. همین!
  2. برای استفاده از این سرویس نیاز به سیستم‌عامل خاصی است؟
    پاسخ: خیر. همان‌طور که در توضیحات مطلب به آن اشاره شد سرویس Deskun به‌صورت یک افزونه بر روی گوگل کروم عمل می‌کند بنابراین فرقی نمی‌کند سیستم‌عامل شما ویندوز یا لینوکس و یا مک‌اواس باشد. تمام نیازمندی‌های شما همان‌هایی هستند که در سؤال اول به آن پاسخ داده شد
  3. آیا فرد گیرنده ایمیل نیز باید افزونه فوق و یا مرورگر خاصی داشته باشد؟
    پاسخ: خیر! جالبی این سرویس دقیقاً به خاطر همین قابلیت است
  4. آیا این افزونه فقط بر روی مرورگر کروم عمل می‌کند؟
    پاسخ: در حال حاضر این افزونه تنها بر روی مرورگر گوگل کروم و مرورگر یاندکس (Yandex – که البته در ایران طرفداران کمی دارد) امکان نصب و استفاده را دارد.
  5. برای استفاده از این سرویس حتماً باید از جیمیل استفاده کنم؟
    پاسخ: بله. در حال حاضر این قابلیت تنها برای Gmail قابل‌استفاده است، اما طبق قولی که بخش پشتیبانی این افزونه در سایت رسمی خود داده‌اند، درصورتی‌که متقاضیان استفاده از این سرویس بر روی دیگر مرورگرها زیاد باشند حتماً این درخواست را در آینده‌ای نزدیک بررسی و اجرا خواهند کرد.
  6. از لحاظ امنیتی استفاده از این سرویس خطری برای من که قصد استفاده از این سرویس رادارم وجود ندارد؟ آیا Desktun به ایمیل‌های من و محتوای آن‌ها دسترسی ندارد؟
    پاسخ: خیر! از آنجایی که این افزونه در وب‌استور رسمی گوگل قرارگرفته و تمامی افزونه‌هایی که در این مارکت قرار می‌گیرند قبل از انتشار می‌بایست از فیلتر سخت‌گیرانه‌ی گوگل گذر کنند و با توجه به اینکه اتفاقاً این سرویس بر روی Gmail شرکت گوگل عمل می‌کند، نظارت‌های فنی زیادی از لحاظ هرگونه خطر امنیتی احتمالی بر روی آن صورت گرفته است. پس می‌توان بدون نگرانی خاصی از این افزونه استفاده کرد.
    ضمن اینکه سرویس‌های مشابه دیگری نیز هستند که کار ردیابی ایمیل را برایتان انجام می‌دهند که البته اصولاً رایگان نیستند و برای استفاده از آن می‌بایست مبالغ قابل توجهی را هزینه کنید و از طرفی ممکن است آن سرویس‌های از فیلتر امنیتی گوگل عبور نکرده باشند.
Call Now Button