سهم آی او اس ۱۰ در ۴ ماه به ۷۶ درصد رسید

شرکت اپل اعلام کرد که تا تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۷ بیش از ۷۶٪ کاربرانش سیستم عامل دستگاه‌های خود را به آی‌اواس ۱۰ ارتقا داده‌اند.

این شرکت با استفاده از سیستم اپ استور اختصاصی خود سیستم عامل کاربران در حال استفاده را بررسی می‌کند و حالا بعد از گذشت کمتر از ۴ ماه، از ۲۴ شهریور و زمان عرضه آی‌او‌اس ۱۰، بیش از ۷۶٪ کاربران سیستم عامل دستگاه خود را به این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اند.

با این حال هنوز ۱۸ درصد کاربران شرکت اپل هنوز از آی‌او‌اس ۹ استفاده می‌کنند و ۶ درصد باقی‌مانده نیز سیستم عامل آی‌او‌اس ۸ یا پایین‌تر دارند که احتمالا به‌علت پشتیبانی نشدن قادر نیستند به‌روزرسانی کنند.

با توجه به مشکلاتی که برای اپل هنگام عرضه به‌روزرسانی اولیه آی‌اواس ۱۰ اتفاق افتاده بود و بسیاری از کاربران دچار تردید برای به‌روزرسانی شده بودند، این رشد به‌روزرسانی نسبت به ماه گذشته می‌تواند برای این شرکت خوشحال‌کننده باشد.

تقریبا یک ماه پیش و در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶، هنگامی که شرکت اپل گزارش قبلی خود را منتشر کرده بود، تنها ۶۳ درصد کاربران سیستم عامل آی‌اواس ۱۰ و ۲۹ درصد آن‌ها کماکان آی‌او‌اس ۹ داشتند.

جالب است بدانید که اوضاع در سیستم عامل رقیب اصلا جالب نیست و بعد از گذشت ۵ ماه از عرضه اندروید ۷ این سیستم عامل کمتر از ۵ درصد بازار را در اختیار دارد و اندروید ۶ مارشمالو بعد از گذشت یک سال تنها توانسته حدود ۳۰ درصد بازار را در اختیار بگیرد.

نظر شما درباره این موفقیت اپل و این پراکندگی نسخه‌ها در اندروید چیست؟ گوگل می‌تواند در این زمینه به پای شرکت اپل برسد؟

 

Call Now Button