احتمال عرضه گوشی سامسونگ گلکسی فولد در تعطیلات کریسمس

مدیر عامل سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که این سازنده دو مشکل اصلی گلکسی فولد را رفع کرده و برخی مشکلات دیگر آن را هم شناسایی کرده است. گفته می‌شود گلکسی فولد پس از دو ماه و نیم بررسی نهایی دیگر تقریبا آماده عرضه شده اما ممکن است سامسونگ آن را در اواخر سال روانه بازار سازد.

دی جی کو، مدیر عامل سامسونگ، هفته گذشته سرانجام سکوت سازنده را شکست و اعلام کرد که این غول تکنولوژی در روند عرضه ابتدایی گلکسی فولد خود عجله کرده است. این گوشی به عنوان اولین گوشی هوشمند منعطف سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی رسما معرفی شد و حالا مدتی است که به خاطر مشکلات پنل نمایش و سایر موارد، تاریخ عرضه آن به تعویق افتاده است.

حالا ۴ ماه از تاریخ رونمایی رسمی و همچنین ۲ ماه و نیم از تاریخ بروز مشکلات پنل نمایش در اولین دستگاه‌های عرضه شده گلکسی فولد می‌گذرد و ما همچنین ایده‌ای نداریم که این گوشی سرانجام قرار است در چه تاریخی به بازار ارائه شود. شاید هم کمپانی سازنده خودش نمی‌داند گلکسی فولد نهایی و بدون اشکال چه تاریخی آماده می‌شود و می‌تواند به بازار راه پیدا کند. از طرفی هم بلومبرگ ادعا می‌کند که دو ماه و نیم زمان برای رفع مشکلات گلکسی فولد و بازطراحی آن توسط سامسونگ کافی بوده است.

همه مشکلات گلکسی فولد در دست بررسی هستند

براساس گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه آن که نخواسته نامش فاش بشود، سامسونگ در این مدت کوتاه توانسته است دو مورد از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات گلکسی فولد را شناسایی کند و مرتفع سازد. پیش از این روکش صفحه نمایش مانند لایه‌ای از روی پنل جدا می‌شد و حالا گفته می‌شد که تعادل بیشتری یافته و با پنل نمایش به طراحی یکپارچه تبدیل شده است. همچنین لولا دیگر از از پنل نمایش گلکسی فولد بیرون نمی‌زند و برجسته‌تر دیده نمی‌شود. بدین ترتیب دیگر چیزی در میان پنل‌های اولد گوشی مذکور فرو نمی‌رود و همچنین روکش محافظ پیش فرض پنل نمایش مانند اکسسوری‌های جداگانه به نظر نمی‌رسد.

این تغییرات ایده‌ـا به نظر می‌رسد اما اگر سامسونگ تنها به مدت کوتاهی برای رفع این مشکلات نیاز داشت، اصلا چرا در عرضه گلکسی فولد به بازار عجله کرد؟ یکی از پاسخ‌های واضح به این پرسش احتمالا هوآوی میت ایکس است. این گوشی هم اولین گوشی منعطف از سازنده دیگری به نام هوآوی است که همچنین اصلی‌ترین رقیب گلکسی فولد برای کسب مقام اولین به شمار می‌رود. از طرفی عرضه این گوشی هوشمند تاشو هم به تأخیر افتاده است. تأخیر در عرضه میت ایکس که چندی پیش رسما معرفی شد، به سامسونگ کمک کرده است با خیال آسوده‌تری به آزمون دستگاه‌های نهایی گلکسی فولد خود بپردازد.

این موضوع که سامسونگ توانسته است در سه ماهه اخیر دو مشکل اصلی در گلکسی فولد را از بین ببرد، الزاما بدین معنی نیست که این گوشی دیگر هیچ مشکلی ندارد و پنل نمایش آن هم نمی‌شکند یا آسیب نمی‌بیند. لازم است دوباره به مصاحبه دی جی کو اشاره کنیم که در حضور خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرد سامسونگ در روند آزمون و بررسی گلکسی فولدهای خود مشکلات متعددی را شناسایی کرده است. او همچنین گفت مشکلاتی در این روند بررسی پیدا شدند که سامسونگ اصلا به آن‌ها فکر هم نکرده بود. امیدواریم این سازنده در نسخه نهایی گلکسی فولد همه این مشکلات ریز و درشت را مرتفع سازد.

در ماه اوت منتظر عرضه گلکسی فولد نباشید!

ترس از بروز مشکل دوباره در گلکسی فولد، سامسونگ را وادار کرده است این بار بدون عجله به توسعه گوشی خود بپردازد و آن را تمام و کمال زیر ذره‌بین بگذارد. به همین خاطر از نظر ما احتمال عرضه در ماه اوت (در کنار گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس) منتفی است.

از طرفی هم اگر با توجه به ادعای بلومبرگ، سامسونگ توانسته است در این دو ماه و نیم اخیر برآمدگی و مشکل باز شدن لولای میانی و همچنین جدا شدن محافظ صفحه نمایش را به طور کامل رفع کند، نتیجه نهایی این روند دستگاهی است که احتمالا برای یک رویداد اختصاصی عرضه نهایی شایستگی کافی دارد. البته ما کمی در این باره مردد هستیم و تصور نمی‌کنیم نسخه دوم گلکسی فولد گوشی بی نقصی باشد، اما اگر حتی نزدیک به بی نقص باشد و در عملکرد روزانه دوام بیاورد، می‌تواند جرقه انقلابی باشد که سامسونگ مدت‌ها است تصورش می‌کند.

در آخر باید بگوییم اگر گلکسی فولد بتواند تا پیش از پایان سال و حتی در بازه تعطیلات سال نوی میلادی عرضه شود، موفقیت چشمگیری برای سامسونگ خواهد بود.

Call Now Button