سونی به‌دنبال تولید موبایل منعطفی با نمایشگر رول‌شونده است

بر اساس گزارش یکی از افشاگران توئیتر، ظاهرا سونی مشغول کار روی موبایلی منعطف است که نمایشگر آن طراحی رول‌شونده دارد و شبیه طومارهای باستانی است.

پس از آن که اکتبر سال پیش Royale FlexPai به عنوان اولین تلفن هوشمند تاشوی جهان به بازار آمد، قابل انتظار بود که شرکت‌های بزرگ نیز به دنبال ورود به این حوزه باشند. ولی همان طور که احتمالا می‌دانید سامسونگ در عرضه گلکسی فولد دچار مشکل شد و هنوز که هنوز است خبر موثقی از تاریخ عرضه این دستگاه شنیده نمی‌شود. مدیرعامل این شرکت چند روز پیش اعتراف کرد که عجله او باعث بروز این مشکلات در تلفن هوشمند منعطف آن‌ها شده، در نتیجه طبیعی است که آن‌ها برای عرضه مجدد این دستگاه عجله نداشته باشند. از آن طرف هوآوی هم عرضه میت ایکس را حداقل سه ماه به تعویق انداخت.

اکنون اگرچه بسیاری از شرکت‌ها چشم‌انتظار سامسونگ و هوآوی نشسته‌اند تا ببینند سرانجام محصولات منعطف این دو شرکت چه می شود، اما یکی از افشاگران توئیتر اعلام کرده که سونی هم مشغول کار روی دستگاه تاشوی خودش است. بر اساس این توئیت، پروتوتایپ‌هایی توسط این شرکت ساخته شده که به نمایشگر ال جی، دوربینی با قابلیت زوم ۱۰ برابری و باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری مجهز است. البته آن‌ها همچنان در حال آزمایش هستند و فعلا از پردازنده اسنپدراگون ۷۲۵۰ استفاده می‌کنند، اما انتظار می‌رود که در نسخه نهایی شاهد حضور اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم اسنپدراگون X50 5G باشیم تا این دستگاه بتواند از ارتباطات ۵G هم استفاده کند.

گفته می‌شود که موبایل منعطف سونی برخلاف گلکسی فولد و میت ایکس از طراحی حلزونی استفاده می‌کند. این یعنی بخشی از نمایشگر درون دستگاه رول می‌شود و تنها در هنگام نیاز می‌توانید صفحه را بکشید تا اندازه آن افزایش یابد. سامسونگ پیش از این پتنتی در این زمینه منتشر کرده بود که دستگاهی شبیه طومارهای باستانی را نشان می‌داد که می‌توانید از هر دو طرف آن را بکشید تا اندازه نمایشگر زیاد شود. در حال حاضر گفته می‌شود که اگر مشکلی در فرآیند تولید گوشی تاشوی سونی پیش نیاید، این دستگاه تا اواخر دسامبر ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.


پتنت سامسونگ

اگر طراحی این دستگاه واقعا به شکل طوماری رول‌شونده باشد، این محصول در معرض کثیفی و گردوغبار خواهد بود. این مشکل همان چیزی بود که باعث شد مشکلات زیادی برای گلکسی فولد به وجود بیاید و عرضه این دستگاه را به تعویق بیفتد. بنابراین سونی باید تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از بروز این مشکل در نظر داشته باشد.

اگرچه سونی تلاش زیادی برای جلب توجه کاربران در بازار تلفن‌های هوشمند انجام داده، اما هنوز نتوانسته سهم مناسبی در میان سایر رقبا به دست بیاورد. در طول سال‌های اخیر خیلی‌ها باور داشتند که این شرکت باید از بازار موبایل صرف‌نظر کرده و انرژی خود را روی حوزه دیگری صرف کند. چند وقت پیش در خبری اعلام شد که این شرکت قصد دارد از بسیاری از بازارها خارج شده و صرفا بر اروپا و شرق آسیا تمرکز کند.

این شرکت حتی برای این که نشان دهد کارش را دوباره از ابتدا آغاز کرده، نام پرچمدار جدید خود را اکسپریا ۱ گذاشت. این دستگاه نمایشگری با نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد که بسیار وسیع است و تماشای محتوا در حالت افقی را به تجربه‌ای متفاوت برای کاربر تبدیل می‌کند. اکسپریا ۱ نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع آمولد با رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ دارد و تراکم پیکسل آن ۶۴۳ پیکسل در هر اینچ است.

تولید یک دستگاه تاشو از شرکتی که وضعیت چندان مطلوبی در بازار موبایل ندارد، اقدامی عجیب و دور از انتظار است، اما این طور که به نظر می‌رسد سونی قصد تسلیم شدن ندارد. بنابراین اگر این ادعا صحیح باشد، به زودی باید شاهد اضافه شدن محصول منعطف این شرکت به بازار مصرفی باشیم.

Call Now Button