مدل ۲۰۱۸ گلکسی A5 سامسونگ با اگزینوس ۷۸۸۵ و چهار گیگابایت رم فاش شد

یک گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-A530F در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که گمان می‌رود مدل ۲۰۱۸ گوشی میان‌رده گلکسی A5 باشد.

گوشی جدید گلکسی A5 (مدل ۲۰۱۸) در آزمون گیک‎بنچ با شماره مدل SM-A530F رؤیت شده است. علت اینکه گمان می‌رود گوشی جدید سامسونگ، مدل ۲۰۱۸ گلکسی A5 باشد؛ آن است که شرکت سامسونگ، مدل ۲۰۱۷ این گوشی را با شماره مدل SM-A520F به فروش می‌‏رساند.

حرف «F» در انتهای شماره مدل گوشی جدید سامسونگ، به این موضوع اشاره می‌کند که این نسخه تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و برای عرضه جهانی درنظر گرفته شده است. اطلاعات فاش شده از گوشی جدید گلکسی A5 (مدل ۲۰۱۸)، نشان می‎دهد که یک چیپ‌ست جدید، قدرت پردازشی گوشی میان‏‌رده ۲۰۱۸ سامسونگ را تأمین خواهد کرد؛ گمان می‌رود تراشه مورد استفاده در مدل ۲۰۱۸ گلکسی A5، چیپ‌ست اگزینوس ۷۸۸۵ سامسونگ باشد که در شایعات گذشته فاش شده بود.

تراشه اگزینوس ۷۸۸۵ سامسونگ، به هشت هسته پردازشی مجهز شده است که روی فرکانس ۱٫۵۹ گیگاهرتز کار می‎کند. گمان می‌رود این چیپ‌ست، اولین تراشه میان‏رده سامسونگ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری باشد؛ همچنین اعلام شده است که این تراشه از ترکیب دو هسته پردازشی Cortex A73و چهار هسته پردازشی Cortex A53 با مصرف انرژی کم استفاده می‏‌کند.

نسخه فاش شده از گوشی گلکسی A5 سامسونگ در آزمون گیک‌بنچ، به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. با این‏‌حال، مشخص نیست که آیا نسخه دیگری از آن با حافظه رم بیشتر ارائه خواهد شد یا تنها مدل مجهز به چهار گیگابایت رم به فروش می‏‌رسد؛ مدتی پیش، این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام در آزمون گیک‌بنچ فاش شده بود.  برای مقایسه با نسل قبل، باید اشاره کرد که گلکسی A5 (مدل ۲۰۱۷) از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و تراشه اگزینوس ۷۸۸۰ با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری FinFET، قلب تپنده چیپ‌ست میان‎رده سامسونگ است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، شرکت سامسونگ علاوه‌بر استفاده از یک تراشه با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، تصمیم دارد تا مدل ۲۰۱۸ گوشی میان‌رده گلکسی A7 و گلکسی A5 را به نمایشگر بدون حاشیه Infinity Display مجهز نماید. صفحه‌نمایش مذکور، کشیده است و همین موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتقال حسگر اثرانگشت به بدنه پشتی وجود داشته باشد.

البته شرکت سامسونگ، به صورت رسمی تأیید نکرده است که چنین تغییراتی در سری ۲۰۱۸ گوشی‌های میان‌رده گلکسی A اعمال خواهد شد؛ با این‎حال، شایعه‌پردازان نسبت به تغییر طراحی این سری در مقایسه با دو نسل قبل، خوش‌بین هستند.

در رابطه با مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های گلکسی A، پیش‌تر در جی‌اس‌ام خواندید که شرکت سامسونگ آن‌ها را با دکمه اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهد کرد. این دکمه اختصاصی در حال‌حاضر در گوشی گلکسی S8 (و نسخه پلاس) و فبلت گلکسی نوت ۸ به کار گرفته شده است.

Call Now Button