صدور مجوز ساخت برای دو گوشی Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 سونی

کمپانی سونی قصد دارد از سال آینده گوشی‌های هوشمندش را با طراحی بدون حاشیه و رویکرد مدرن Mirai معرفی کند. اسناد منتشر شده توسط آژانس رگولاتوری تایلند درباره گوشی پایین رده Xperia L2 این موضوع را رد می‌کند.

دو گوشی تازه سونی با سیستم عامل پیش فرض اندروید روز گذشته در پایگاه رگولاتوری تایلند با نام‌های Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 دیده شدند. البته در روزهای اخیر بارها شاهد انتشار خبرها و گزارش‌های مختلف درباره میان رده Xperia XA2 Ultra بودیم اما این اولین بار است که خبری درباره Xperia L2 منتشر می‌شود. پیش از هر چیز باید بگوییم لا توجه به مشخصات فنی منتشر شده به نظر می‌رسد که این گوشی از مدل‌های پایین رده یا بسیار ساده سونی باشد. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، گوشی Xperia L2 سونی احتمالا از طراحی تازه این سازنده موسوم به Mirai بهره نمی‌برد. همان‌طور که می‌دانید، سونی قرار است از سال ۲۰۱۸ طراحی رایج OmniBalance را کنار بگذارد و رویکرد مدرن‌تری را در طراحی گوشی‌هایش به کار ببرد. با توجه به مشخصات سطح پایین گوشی مذکور حدس می‌زنیم که سونی در طراحی ظاهری آن همچنان از روند طراحی OmniBalance بهره ببرد و آن را با بدنه‌ای مستطیل، حاشیه‌های صفحه نمایش ضخیم و نسبت تصویر ۱۶:۹ معرفی کند. این سازنده در سال ۲۰۱۷ همه گوشی‌هایش را بر اساس همین روند طراحی و عرضه کرد.

در مشخصات مربوط به Xperia L2 شاهد هستیم که صفحه نمایش این گوشی از وضوح تصویر ۷۲۰ برخوردار است؛ در حالی که مشخصات فنی Xperia XA2 Ultra از صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی فول اچ دی خبر می‌دهد. فهرست ویژگی‌های این گوشی نه ‌تنها به نسبت تصویر ۱۶:۹ اشاره دارد بلکه بار دیگر میان رده بودنش را هم مورد تأیید قرار می‌دهد. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی هم شاهد بودیم، سونی قصد دارد میان رده مذکور را در دو نسخه مختلف با شناسه‌های H4213 و H4233 معرفی کند. اسناد آژانس رگولاتوری تایلند نشان می‌دهند که گوشی تازه سونی از پردازنده میان رده کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۳۰ قدرت می‌گیرد و به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود که با کارت حافظه جانبی microSD هم ارتقا می‌یابد. اغلب گوشی‌های اخیر سونی در سطح میان رده از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا می‌یابند. به همین خاطر حدس می‌زنیم که Xperia XA2 Ultra هم از این ویژگی پشتیبانی کند. این گوشی همچنین به صورت پیش فرض به اندروید اوریو نسخه ۸٫۰ و پوسته اختصاصی سونی مجهز می‌شود.

گفته می‌شود که گوشی پایین رده Xperia L2 هم در دو نسخه H4311 و H4331 رونمایی خواهد شد. البته در حال حاضر اطلاعات مشخصی درباره تفاوت‌های دو نسخه مذکور در دسترس نیست و هنوز نمی‌دانیم این تفاوت در ارائه امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت است یا به ویژگی‌های دیگری مربوط می‌شود.

کمپانی سونی چند گوشی تازه خود را در سال ۲۰۱۷ با سیستم عامل پیش فرض تازه گوگل یعنی اندروید ۸٫۰ اوریو روانه بازار کرد اما جالب است بدانید که Xperia L2 احتمالا با اندروید نوقا نسخه ۷٫۱٫۱ عرضه خواهد شد. همین موضوع همچنین باعث می‌شود احتمال سطح پایین بودن گوشی مذکور قوت یابد. انتظار می‌رود هر دو نسخه از این گوشی تازه در فوریه سال آینده و در خلال برگزاری کنفرانس جهانی MWC 2018 معرفی شوند و از بهار هم به بازار راه یابند.

Call Now Button