شارپ و معرفی یک تلفن با حاشیه ناچیز نمایشگر

شارپ پیش‌ از این هم گوشی‌هایی با حاشیه نمایشگر بسیار کم معرفی کرده بود. این بار آنها یک گوشی جدید با طراحی جدید‌تر نسبت به گوشی‌های قبلی معرفی کرده‌اند که از نظر زیبایی، از گوشی‌های بی‌حاشیه قبلی این شرکت چیزی کم ندارد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با Aquos Mini SH-M03 آشنا شویم.

 

شرکت شارپ امروز یک گوشی جدید اندرویدی معرفی کرد که به جرئت می‌توانیم آن را وسوسه‌کننده بخوانیم. Aquos Mini SH-M03 اسم جدیدترین سرباز گوشی‌های مینی و «متنفر از حاشیه نمایشگر» شارپ است. همان طور که مشاهده می‌کنید، در سه طرف نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی حاشیه ناچیزی وجود دارد و نتیجه آن دستگاهی است که تنها کمی از iPhone SE چهار اینچی بلندتر است.

نمایشگر دلربای این گوشی اندازه‌ای ۴.۷ اینچی دارد و با رزولوشن ۱۰۸۰p خود توانسته ۴۶۹ پیکسل را در هر اینچ جای دهد. تکنولوژی به کار رفته در ساخت نمایشگر IGZO نام دارد که شارپ ادعا می‌کند این صفحه نمایش نسبت به دیگر صفحات LCD مصرف انرژی کمتری دارد. اما شاید ویژگی مهم نمایشگر این گوشی دارا بودن ماکزیمم نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. عموما سایر نمایشگرهای موبایلی نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز دارند و این یعنی می‌توانند تا ۶۰ فریم در ثانیه را به خوبی نمایش دهند. اما گوشی جدید شارپ تا ۱۲۰ فریم در ثانیه را می‌تواند به راحتی نشان دهد که به خودی خود فوق‌العاده است. همچنین نرخ به‌روزرسانی نمایشگر دستگاه به صورت خودکار تغییر می‌کند و از ۱۲۰ هرتز، که بیشترین مقدار است، تا ۱ هرتز، بسته به تصویر در حال نمایش، می‌تواند تغییر کند. بنابراین باید بگوییم این نمایشگر فقط مدعی داشتن تکنولوژی‌های برتر روز نیست، بلکه واقعا این تکنولوژی‌ها را ارائه می‌کند.

زیر نمایشگر دستگاه پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۸ وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. عملکرد این پردازنده را پیش از این روی گوشی‌هایی همچون Nexus 5X و LG V10 دیده بودیم و باید بگوییم گرچه بهترین پردازنده موجود در بازار نیست، همچنان به خوبی می‌تواند تجربه‌ای روان و سریع از اندروید ارائه کند. همچنین در کنار این پردازنده ۳ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. البته نگران حافظه داخلی کم دستگاه نباشید، چراکه این گوشی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند. اندروید نصب شده روی دستگاه نسخه ششم این سیستم عامل یعنی مارشمالو است. پشت دستگاه هم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنزی با گشادگی دیافراگم f/1.9 تعبیه شده است. درمجموع این سخت‌افزار خوب در یک بدنه ضدآب قرار گرفته و از باتری ۲۸۱۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی لبه‌های کناری بدنه آن است که به فشار حساس است و با توجه به این ویژگی می‌توان برخی از کارها را با استفاده از این قسمت انجام داد. البته یک نکته منفی هم درباره این تلفن وجود دارد: این‌طور که به نظر می‌رسد، متاسفانه Aquos Mini فقط در خانه شارپ یعنی کشور ژاپن عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر کشورها در نظر گرفته نشده است. در نهایت اگر به این گوشی علاقه‌مند شده‌اید، باید آن را از ژاپن یا فروشگاه‌های اینترنتی ژاپنی با قیمتی حدود ۴۳۶ دلار خریداری کنید.

Call Now Button