آفتابه ۲: این بار پرآب‌تر!

آفتابه ۱ توجه بسیاری را به خود جلب کرد و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فارسی تبدیل شد. حالا آفتابه ۲ آمده؛ با چالش‌های جدید و سخت‌تر. در این مطلب بررسی این بازی را می‌خوانید.

فیسبوکی‌ها یادشان می‌آید که چند سال پیش صفحه فیسبوکی «غلط‌‌نامه کدخدا» بسیار محبوب شده بود. این صفحه عکس‌هایی طراحی می‌کرد که به شکلی بی‌ربط نشان‌دهنده کلمه خاصی بودند. در صفحه فیسبوک «غلط‌نامه کدخدا» کلمه موردنظر در خود عکس هم نوشته شده بود. بعدها این گروه همین ایده را به شکل یک بازی ادامه دادند و در قالب بازی موبایلی ارائه‌اش کردند. این بازی «آفتابه» نام داشت و در مدت کوتاهی به محبوبیت بسیار زیادی رسید. «آفتابه» به همان شکل تصاویر بی‌ربطی کنار هم قرار می‌داد، با این تفاوت که کلمه مورد نظر را ما باید حدس می‌زدیم. حالا گروه درخت بازی «آفتابه ۲» را عرضه کرده؛ بازی‌ای که ادامه همان مسیری است که با «غلط‌نامه کدخدا» آغاز شد و با نسخه اول «آفتابه» ادامه یافت.

 

اگر آفتابه ۱ را بازی کرده باشید، آفتابه ۲ برایتان غریبه نخواهد بود. تقریبا با همان بازی و همان محیط بازی طرفیم. این‌جا هم باید حدس بزنیم منظور گروه سازنده از کنار هم قرار دادن تصاویر چه کلمه‌ای است. مثلا خری که آبی‌رنگ است، یادآور کلمه «خرابی» است. «آش» و «قالی» یادآور «آشغالی» و… بسیاری کلمه‌های این‌چنینی که در این بازی طراحی شده‌اند و پیدا کردنشان چالش جذابی است.

 

اما نسخه جدید آفتابه نسبت به نسخه قبلی دو تغییر عمده کرده است:

اولین تغییر آفتابه ۲ امکان بازی آنلاین با دیگران است. درواقع شما می‌توانید توانایی‌تان در حدس زدن کلمه‌ها را با دیگران به مسابقه بگذارید. حریف شما می‌تواند از دوستانتان باشد یا یکی که به صورت تصادفی انتخاب شده است. در این مرحله از راهنماهای معمول گروه سازنده خبری نیست و همه کار به عهده شماست. هزینه شرکت در مسابقه آنلاین ۱۰۰ سکه است که اگر در آن برنده شوید، ۱۸۰ سکه می‌برید و اگر مساوی کنید، ۸۰ سکه. این بخش بسیار جذاب است: اگر قبلا با دوستتان دوتایی به صفحه موبایل خیره می‌شدید تا از بین تصاویر کلمه مورد نظر را بیابید، حالا می‌توانید هر کدام جداگانه به موبایل نگاه کنید و ببینید چه کسی زودتر جواب می‌دهد. اما نبود راهنما و هزینه نسبتا زیاد برای شرکت در مسابقه آنلاین باعث می‌شود که رغبت برای شرکت در این بخش کم شود.

دومین تغییر این است که سازنده‌های بازی فرض کرد‌ه‌اند کسانی که آفتابه ۲ را نصب می‌کنند آفتابه ۱ را هم بازی کرده‌اند. به همین دلیل، بازی سخت‌تر شده و جواب دادن به تصاویر به راحتی آفتابه ۱ نیست.

بقیه چیزها تغییر زیادی نکرده‌اند. برای رد کردن مراحل سه نوع راهنما دارید: یکی بعضی از حروف‌ را حذف می‌کند، یکی یک حرف از عبارت مورد نظر را به شما نمایش می‌دهد و یکی هم جواب را به شما می‌گوید. برای کسب سکه‌های مذکور هم چند راه دارید: با عبور از هر مرحله سکه می‌گیرید، می‌توانید از بازار آفتابه با پرداخت پول سکه بخرید، تبلیغ ببینید و سکه جمع کنید، یا با فالو کردن آفتابه در تلگرام و اینستاگرام کمی وضع سکه‌های خود را بهبود ببخشید.

آفتابه ۲ به نسبت آفتابه ۱ بازی متفاوتی نیست. همان بازی است و به جز اضافه‌شدن بخش مسابقه دو نفره تغییر زیادی نکرده است. با وجود این، کسانی که نسخه اول این بازی را امتحان کرده‌اند می‌دانند که کلنجار رفتن با تصویرها و کلمه‌ها چقدر می‌تواند جذاب باشد.

Call Now Button