انتشار جزئیات پلمپ نمایندگی های اپل در تهران

غلامحسین کریمی،رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی،در خصوص اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پلمپ فروشگاههای عرضه محصولات کمپانی اپل،گفت: این موضوع مربوط به تمامی فروشگاهها نبوده و تنها نمایندگی دو شرکت واردکننده محصولات اپل در ایران پلمپ شده است.

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با تاکید براینکه محصولات اپل در ایران نمایندگی مستقیم ندارد، ادامه داد: این دو شرکت به صورت غیرمستقیم و از طریق هنگ کنگ و دبی نسبت به اخذ نمایندگی آیفون اقدام کرده بودند که با پایان یافتن اعتبارنامه آنها و عدم تمدید مجوزشان، فعالیت آنها متوقف شده است.

کریمی ضمن انتقاد از تصمیم صورت گرفته برای پلمپ نمایندگیهای اپل و نیز جمع آوری گوشی های این برند از سطح بازار بدون هماهنگی با اتحادیه دستگاههای مخابراتی، اطمینان حاصل کرد: اینگونه تصمیمات بدون کارشناسی، باعث نابسامانی در بازار می شود و ما شاهد هستیم که این موضوع باعث گرانی گوشی های آیفون در سطح بازار، بلاتکلیفی فروشندگان این محصولات و نیز احتکار آن شده است.

وی با اشاره به پلمپ دفتر دو نمایندگی محصولات اپل در تهران،ابراز کرد: موضوع قاچاق و عرضه بدون مجوز گوشی، تنها مربوط به برند اپل نمی شود و معلوم نیست چرا تنها آیفون در این زمینه پررنگ جلوه داده شده است.

غلامحسین کریمی اذعان داشت: به زودی فعالیت سایر برندهایی که در بازار بدون نمایندگی رسمی فعالیت می کنند نیز طبق این تصمیم، لغو می شود و این رویه برای سایر گوشی های برندهای مختلف در بازار صادق خواهد بود.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ضمن بیان اینکه نمایندگان رسمی و قانونی واردکننده موبایل باید در سامانه ثبت سفارش صنعت و معدن و نیز سامانه گمرک، کالای خود را به ثبت برسانند، تاکید داشت: درصورتی که این اتفاق نیافتد، گوشی های وارداتی به کشور قاچاق محسوب می شود و در صورت اجرای طرح رجیستری، این گوشی ها در سامانه مطابقت داده نمی شود.

غلامحسین کریمی درباره نگرانی مردم از عدم رجیستری گوشی های آیفون در شبکه مخابراتی کشور،بیان کرد: تمامی گوشی های موبایل دارای کد شناسایی (IMEI ) هستند و چنانچه در حین ورود، به صورت رسمی وارد کشور شوند در سامانه ثبت و سفارش و گمرک، به ثبت می رسند و پس از آن هیچگونه نگرانی از عدم رجیستری آنها وجود ندارد چرا که سوابق این گوشی ها در تمامی دنیا یکسان است.

کریمی اضافه کرد: اما در صورتی که این گوشی ها به صورت قاچاق وارد شود IMEI آنها در سامانه مورد تایید نبوده و در شبکه مخابراتی کشور، قابل شناسایی نیست.

وی بر لزوم حل مشکل قاچاق در بازار گوشی تاکید و اطمیان حاصل کرد: حتی با وجود کاهش تعرفه موبایل به ۶ درصد و نیز دریافت ۹ درصد هزینه مالیات ارزش افزوده از خریدار، همچنان بازار مملو از گوشی های قاچاق است و باید در این زمینه اقدامات مشابه صورت گیرد.

Call Now Button