اولین گوشی اندرویدی با ۸ گیگابایت رم!

امروزه کمپانی‌های چینی مثل قارچ رشد می‌کنند و در دوره‌های نسبتا کوتاه محصولات جدیدی را از آن‌ها در بازار مشاهده می‌کنیم. یکی از گمنام‌های این عرصه LeEco نام دارد که پیش از این با نام LeTV شناخته می‌شد. این برند به دنبال معرفی اولین گوشی اندرویدی با فضای رم ۸ گیگابایتی است! در ادامه جزئیات این اسمارت‌فون را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

در فیلم دنیای ژوراسیک یکی از شخصیت‌ها دیالوگی داشت که می‌گفت: »گاهی فقط و فقط به این فکر می‌کنیم که چگونه باید کاری را انجام دهیم اما این سوال را از خود نمی‌پرسیم که چرا باید آن کار را انجام دهیم؟!«. این دیالوگ مناسب حال کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون‌هاست که فقط به دنبال چگونه قوی‌تر کردن پردازنده‌ها و افزایش رزولوشن و فضای رم هستند و به این توجه نمی‌کنند که آیا واقعا نیاز است؟ نام گوشی جدید لئیکو Le 2S است که امروز در وب‌سایت Weibo اطلاعات جدیدی از آن افشا شده است. همان‌طور که حدس زده‌اید این گوشی سلطان وظایف مولتی‌تسکینگ و انجام اعمال متنوع به صورت همزمان و بدون تداخل است.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات Le 2S پردازنده آن است که احتمالا اسنپدراگون ۸۲۱ نام دارد. این پردازنده ۴ هسته‌ای حدودا ۱۰ درصد از نسل پیشین یعنی ۸۲۰ قوی‌تر است که در کنار شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 530 طوفان به پا می‌کند. قابل توجه است که حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی هم به خوبی نظر گیمرها را به خود جلب می‌کند.

چند سال گذشته همه سامسونگ را متهم به راه‌اندازی جنگ اعداد می‌کردند و اپل را به عنوان بی‌تفاوت‌ترین کمپانی به این رقابت می‌دانستند. سامسونگ همیشه به دنبال افزایش سایز نمایشگر و دیگر اعداد و ارقام بود اما اپل هیچ واکنشی نشان نمی‌داد و به کندترین شکل ممکن در زمینه بالابردن مشخصات عددی گوشی پیش می‌رفت. حدودا دو سال است که کمپانی‌های چینی را باید فرماندهان جنگ اعداد دانست. جالب است بدانید که اولین گوشی با رم ۶ گیگابایتی نیز توسط برند چینی Vivo رونمایی شد؛ ناگفته نماند که نازک‌ترین گوشی را نیز همین کمپانی روانه بازار کرده است. در حالی که جدیدترین پرچمدار اندرویدی، گلکسی نوت ۷، به ۴ گیگابایت رم در نسخه بین‌المللی بسنده کرده است می‌توان نتیجه گرفت که حالا دیگر برندهای چینی هستند که مشخصات گوشی‌های بالارده بازار را مشخص می‌کنند و کمپانی‌های معروف را به دنبال خود می‌کشند.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ در حالی که هنوز بسیاری از لپ‌تاپ‌ها هم به رم ۶ تا ۸ گیگابایتی بسنده می‌کنند به نظر شما چه نیازی به وجود این حجم از رم در گوشی‌های هوشمند است؟ آیا بهتر نیست کمپانی‌های تولیدکننده برای معضل طول عمر باتری‌ها، جنس نمایشگر و شیشه دستگاه یا حتی ارتقا مقاومت گوشی‌ها در مقابل رطوبت فکری بکنند؟

 

Call Now Button