کره شمالی گوشی‌های سامسونگ المپیک را به ورزشکارانش نمی‌دهد!

احتمالا همه با محدودیت‌های زندگی در کره شمالی آشنایید؛ حکومتی که مردمش را به بدترین شکل ممکن سرکوب می‌کند و تقریبا از هیچ‌کدام از امکانات امروزی از جمله گوشی هوشمند و وسایل ارتباطی با دنیای بیرون بهره‌مند نیست. در المپیک ۲۰۱۶ برزیل کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته یک دستگاه گلگسی اس۷، که مخصوص مراسم المپیک شخصی‌سازی شده، به هرکدام از ورزشکاران شرکت‌کننده اهدا کند. همان‌طور که حدس زده‌اید، مقامات کره شمالی با این کار مخالف‌اند و واکنش شدید نشان داده‌اند!

خبرنگار رادیو Free Asia ادعا می‌کند یکی از مقامات کره‌ای که ورزشکاران این کشور را همراهی می‌کند گوشی‌ها را از سامسونگ تحویل گرفته، اما به ورزشکاران اهدا نکرده است! آقای Yoon Sungbum مسئول پخش گوشی‌ها میان ۳۱ ورزشکار کره‌ای شرکت‌کننده در المپیک بوده که حاضر به مصاحبه نیست و درباره ماجرای گوشی‌های سامسونگ پاسخی به خبرنگاران نمی‌دهد.

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که یکی از بانوان ورزشکار کره‌جنوبی با همتای خود از کره‌شمالی عکس سلفی می‌اندازد. روزنامه‌ها مدعی شده‌اند ورزشکاری که تابعیت کره‌شمالی دارد احتمالا پس از بازگشت به خانه توسط مقامات اعدام می‌شود، چون با تبعه‌ای از کره‌جنوبی سلفی گرفته است! احتمالا با شنیدن این ماجرا دیگر توزیع‌نکردن گوشی‌های سامسونگ میان ورزشکاران چندان هم تعجب‌آور نیست!

 

Call Now Button