استیو جابز توضیح می‌دهد چرا پورت هدفون از آیفون ۷ حذف شده است

بسیاری از مردم زمانی که اپل پورت هدفون را از آیفون ۷ کنار گذاشت، بار دیگر یاد و خاطره استیو جابز را زنده کردند و گفتند اگر اکنون او مدیرعامل اپل بود، چنین اتفاقات ناگواری نمی‌افتاد!

وقتی فیل شیلر در معرفی آیفون ۷ و توضیح درباره حذف پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون از کلمه «شجاعت» استفاده کرد، تصادفی و اتفاقی نبود، بلکه فیل شیلر با قصد و هدف این کار را مساوی با شجاعت دانست.

در متن زیر می‌توانید صحبت‌های استیو جابز درباره پشتیبانی نکردن از فلش در دستگاه‌های اپلی را بخوانید که اتفاقا در آن سال نیز بسیاری به اپل برای این کار خرده گرفتند.

ما در حال ساخت محصولاتی فوق‌العاده برای کاربرانمان هستیم و حداقل شجاعت آن را داریم که بگوییم به عقیده ما این (فلش پلیر) چیزی نیست که در ساخت محصول فوق‌العاده باید از آن استفاده کرد؛ بنابراین آن را رها می‌کنیم. برخی از این کار ما خوششان نخواهد آمد و به ما القاب مختلفی نسبت خواهند داد. ما در عوض تلاش می‌کنیم تمرکز خود را به توسعه تکنولوژی‌هایی معطوف کنیم که عقیده داریم اعلاست و برای مشتریان ما نیز بهترین است. می‌دانید چیست؟ آنها (مشتریان) به ما پول پرداخت می‌کنند تا این تصمیم‌ها را بگیریم. اگر این تصمیم‌ها درست باشند، مشتریان برای خرید آن پول پرداخت می‌کنند و اگر هم درست نباشد، هزینه نمی‌کنند و محصول شکست می‌خورد. مسئله در همین حد ساده است.

استیو جابز اگر هنوز مدیرعامل شرکت اپل بود، می‌توانست همین حرف‌ها را کلمه به کلمه برای حذف پورت هدفون از آیفون ۷ بگوید، چراکه فلسفه اپل بر همین اساس است.

این اولین بار نبود که اپل با حذف یکی از قطعات رایج در محصولات خود سروصدا به پا کرد و صدای انتفاد بسیاری را درآورد. در گذشته نیز اپل برای حذف درایور فلاپی از iMac G3 سرزنش شد، اما با تمام انتقادات این محصول یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ شرکت اپل شد. نکته جالب موجود در عکس زیر نیز گواهی است بر این موضوع که اپل از تصمیم خود برای حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری کاملا مطمئن بوده و به آن ایمان داشته است. در تصویر زیر والپیپرهای آیفون ۷ را می‌بینیم که دقیقا همان رنگ‌های iMac G3 را دارند و قطعا این اتفاق تصادفی نبوده است. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا هنوز هم اپل را برای حذف این پورت سرزنش می‌کنید و عقیده دارید اگر استیو جابز بود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد؟

Call Now Button