آمار سپتامبر اندروید؛ هنوز خبری از نوقا نیست

در جدیدترین آمار منتشرشده، اندروید لالیپاپ همچنان در صدر پراستفاده‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید قرار دارد و سهم نسخه ۷ این سیستم عامل کمتر از ۰٫۱ است.

درحالی که به نیمه ماه سپتامبر رسیده‌ایم، گوگل آمار استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید منتهی به ۵ سپتامبر را منتشر کرده است.

بر اساس داده‌های این گزارش اندروید لالیپاپ با ۳۵ درصد همچنان در صدر پراستفاده‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید است و اندروید کیت‌کت با ۲۷٫۷ درصد در رده دوم قرار دارد. عنوان سومین نسخه پراستفاده اندروید به مارشمالو تعلق می‌گیرد که با رشد ۳٫۵ درصدی به ۱۸٫۷ رسیده است. جلی‌بین همچنان سهم بزرگی از بازار اندروید را در دست دارد و ۱۵٫۶ درصد دستگاه‌های اندرویدی هنوز از آن استفاده می‌کنند.

سه نسخه قدیمی فرویو، جینجربرد و آیس‌کریم با مقاومت وصف‌ناشدنی همچنان به حضور خود در آمار ادامه می‌دهند، ولی امیدواریم که تا پایان سال جاری میلادی شاهد کنار رفتن هرسه آنها از جدول ماهانه اندروید باشیم.

اما غایب بزرگ این ماه اندروید نوقاست که نام و نشانی از آن دیده نمی‌شود. از آنجا که از انتشار نسخه ۷ اندروید مدت زیادی نمی‌گذرد و گوگل نسخه‌هایی با سهم کمتر از ۰٫۱ درصد را به حساب نمی‌آورد می‌توان این طور برداشت کرد که سهم نوقا کمتر از ۰٫۱ درصد است، ولی قطعا در ماه‌های آینده این نسخه هم وارد آمار می‌شود.

Call Now Button