گام‌های بلندتر اپل به سوی واقعیت افزوده

به نظر می‌رسد اپل برای حرکت به سوی واقعیت افزوده تصمیم جدی دارد و اکنون هم با اضافه کردن افراد مشهور در این زمینه گام‌های بلندتری برداشته است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، همیشه به علاقه به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرده است و به نظر می‌رسد این علاقه کماکان در حال رشد است. سایت بیزنس اینسایدر به دو شخصیت جدید اشاره کرده است؛ شخصیت‌هایی که در میان بزرگان زمینه کاری Oculuc VR و Magic Leap هستند و اپل آنها را استخدام کرده است.

اضافه شدن دو شخصیت معروف جدید به اپل نشان می‌دهد این شرکت جدی‌تر از پیش در حال کار و تحقیق در زمینه AR و VR است و احتمال دارد محصول جدیدی نیز عرضه کند. در ماه ژانویه Financial Times گزارش داده بود که در اپل صدها کارمند دارد که روی AR و VR کار می‌کنند و احتمالا این شرکت هدفش عرضه نوعی هدست واقعیت مجازی است.

تیم کوک در این مورد طوری صحبت کرده که به نظر می‌رسد محصول اپل تمرکز بیشتری بر واقعیت افزوده دارد و نه واقعیت مجازی. کوک در صحبت‌هایش به علاقه کمتر بخش تجاری به واقعیت مجازی در گذر زمان اشاره کرده است و واقعیت افزوده را موضوعی مهم‌تر و بزرگ‌تر از واقعیت مجازی می‌داند. مدیرعامل اپل از واقعیت افزوده به عنوان چیزی یاد کرده است که شما هنگام استفاده، با آن ارتباط برقرار می‌کنید.

باید منتظر باشیم ببینیم با این همه تمرکز اپل روی این بخش و جذب شخصیت‌های برجسته، چه محصولی روانه بازار می‌شود.

Call Now Button