بررسی تخصصی هدست بی سیم ال جی؛ LG TONE PLATINUM

اگر اهل استفاده از هدفون هستید حتما سیم هدفون یا هدستتان برای یکبار هم که شده موجب آزردگی‌تان شده است. اگر می‌خواهید از شر سیم‌های مزاحم هدست‌ها خلاص شوید بهترین راه خرید هدست بدون سیم است. در این بررسی یکی از هدست‌های بی‌سیم موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.

شاید هدست‌های بدون سیم ال‌جی را دیده باشید؛ به طور حتم اگر با مترو یا اتوبوس یا تاکسی در شهر سفر کنید برای یکبار هم که شده این هدفون‌ها را روی گوش کسی دیده‌اید. در مقاله امروز می‌خواهیم مدلی از این هدست‌ها را برای شما بررسی کنیم که ال‌جی آن را TONE PLATINUM نامیده است.

درون جعبه

جعبه دستگاه بسیار شیک است و نشان می‌دهد که ال‌جی ارزش بسیاری برای این هدست قائل است. محتویات جعبه چندان پیچیده نیست؛ هدست، کابل شارژ، دو سری برای گوشی‌ها و دفترچه راهنما تنها چیزهایی هستند که در این جعبه دیده می‌شود.

طراحی

هدست پلاتینوم طراحی به‌روزی دارد. این هدست دور گردن کاربر قرار می‌گیرد و گوشی‌هایش در گوش. رابط بین هدست و گوشی‌ها سیم بسیار نازکی است که هنگام استفاده به چشم نمی‌آید. زمانی که بخواهید گوشی‌ها را سرجایشان برگردانید و سیم آنها را جمع کنید این کار را باید با دو کلید فشاری‌ای انجام دهید که در دو طرف بخش داخل هدست در نظر گرفته شده است (چیزی شبیه جمع کردن سیم جاروبرقی).

 

کلیدهای کنترلی زیادی روی هدست وجود دارد که هم مزیت به شمار می‌رود و هم عیب. این کلیدها هم قابلیت فشار دادن دارند و هم به صورت اسلایدی هستند. با این تنوع کلیدها کنترل بسیاری روی گوشی خواهید داشت، اما باید جایگاه و کارایی همه آنها را به خاطر بسپارید که کمی زمان‌بر است.

سمت چپ میزبان این کلیدهاست: کلید فشاری قطع و وصل کردن مکالمه که از آن برای فعال کردن دستور صوتی نیز می‌توانید استفاده کنید؛ اگر این کلید را بیشتر از یک ثانیه نگه دارید با آخرین شماره‌ای که با گوشی موبایلتان گرفته‌اید تماس گرفته می‌شود. با نگه داشتن این کلید به مدت ۲ ثانیه زمانی که کسی با شما تماس می‌گیرد می‌توانید آن تماس را رد کنید. کمی بالاتر از آن کلیدی اسلایدی قرار گرفته که از آن برای کم و زیاد کردن صدا استفاده می‌شود. علاوه بر این اگر این کلید را به سمت پایین نگه دارید درصد باتری اعلام می‌شود و اگر آن را به سمت بالا نگه دارید ویبره هدست قطع یا وصل می‌شود.

سمت راست نیز دو کلید مشاهده می‌شود. کلید پایینی برای پخش و نگه داشتن موزیک است. هنگام مکالمه می‌توانید با دو بار فشار دادن این کلید بین تماس‌های فعالتان جابه‌جا شوید. با دو بار فشردن این کلید همچنین می‌توانید تنظمیات اکولایزر را دستکاری کنید.

بالاتر از این کلید، دکمه‌ای اسلایدی وجود دارد که برای رفتن به موزیک قبلی یا بعدی استفاده می‌شود. هنگام پخش موزیک نیز با نگه داشتن این کلید می‌توانید در موزیک در حال پخش به عقب یا جلو بروید.

سمت راست هدست قسمت پایینی و روی هدست میکروفون‌های دستگاه قرار گرفته‌اند. کلید روشن و خاموش کردن دستگاه نیز در سمت راست و بخش داخلی آن قرار دارد.

در مجموع این هدست هنگام کار کردن احساس بدی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. با وزن بسیار سبک این هدست (حدود ۵۸ گرم) به‌راحتی می توانید مدتی طولانی بدون خستگی از آن استفاده کنید و از امکانات خوبش لذت ببرید.

 

 

اتصال

اتصال این هدست به گوشی کار بسیار آسانی است. بلوتوث گوشی را روشن کنید، هدست را هم روشن کنید؛ بعد از اینکه بلوتوث گوشی دستگاه را پیدا کرد به صورت خودکار به آن متصل می‌شود.

اپلیکیشن مخصوص ال‌جی

ال‌جی اپلیکیشنی برای هدفون‌های بی‌سیمش ارائه کرده که LG Tone & Talk نام دارد. این برنامه برای اندروید و آی‌اواس در دسترس است و با نصب آن می‌توانید کنترل‌های جدیدتری روی هدست داشته باشید. به طور مثال، با تعریف یک مخاطب با دو بار فشردن کلید Call با آن مخاطب تماس برقرار شود. در صورت خرید این هدفون، نصب این برنامه روی گوشی خالی از لطف نیست.

عمر باتری

ال‌جی ادعا کرده که این هدفون می‌تواند با یکبار شارژ شدن تا ۱۰ ساعت کارکرد مداوم به شارژ نیاز پیدا نکند. در تستی که ما روی این هدست انجام دادیم به صحت این ادعا پی بردیم. اگر کارکرد متوسطی از هدست داشته باشید به مدت ۴ تا ۵ روز می‌توانید بدون نیاز به شارژ با هدست کارکنید. مدت‌زمان شارژ دستگاه نیز طولانی نیست و حدود ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد.

 

کیفیت صدا

با توجه به شناختی که از هدست‌های بلوتوث داریم، کیفیت صدا از هدست‌های سیم‌دار پایین‌تر است، اما ال‌جی با راهکارهایی سعی کرده کیفیت صدا را تا جایی که امکان دارد بالا ببرد. از جمله این کارها می‌توان به این موارد اشاره کرد: استفاده از تکنولوژی صدایی Qualcomm aptX / Qualcomm aptX HD برای پشتیبانی از موزیک‌های با نرخ ۲۴-bit، تکنولوژی حذف صداهای اضافی که همیشه روشن است و در نهایت نشان تایید صدای Harman Kardon.

نظر نهایی

قیمت این محصول در بازار حدود ۵۰۰ هزارتومان است. این قیمت برای محصولی که نام لوازم جانبی را به دوش می‌کشد چندان ارزان نیست. اگر می‌خواهید از این هدفون تنها برای گوش کردن به موزیک استفاده کنید و به اصطلاح موزیک‌باز حرفه‌ای هستید، این هدفون در راستای کار شما نیست؛ اما اگر می‌خواهید وابستگی‌تان را به گوشی موبایل کم کنید، این هدفون یکی از بهترین انتخاب‌های بازار است که به لطف کلیدهای کنترلی بسیار زیادش از پس کارهای متعددی برمی‌آید.

 

Call Now Button