Pixel و Pixel Xl معرفی شد؛ با اولین گوشی‌های گوگل آشنا شوید

بالاخره به سیزدهم مهرماه و کنفرانس گوگل برای معرفی جدیدترین محصولات این شرکت رسیدیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با دو گوشی جدید گوگل که مهمترین محصولات معرفی شده این شرکت بودند آشنا شویم.

سرانجام دوران نکسوس‌ها به سر رسید و امشب رسما گوگل اولین گوشی‌های این شرکت یعنی Pixel و Pixel XL را معرفی کرد. چند روز اخیر شایعات زیادی درباره این دو گوشی شنیدیم و حتی امروز رنگ‌های این دو گوشی نیز لو رفت.

تقریبا همه چیز از طراحی گرفته تا مشخصات فنی، همانطوری است که پیش از این لو رفته بود و انتظار داشتیم. این دو گوشی در دو اندازه با نمایشگر‌های ۵ و ۵.۵ اینچی AMOLED عرضه می‌شوند با این تفاوت که نسخه ۵.۵ اینچی نمایشگری با رزولوشن QHD و نسخه ۵ اینچی نمایشگری با رزولوشن Full HD دارد. پردازنده هردوی آنها اسنپ‌دراگن ۸۲۱ انتخاب شده و هر دو با ۴ گیگابایت حافظه رم همراه خواهند بود. همچنین Pixel و Pixel XL با دو حافظه ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شوند و خبری از پشتیبانی کارت حافظه در این دو وجود ندارد.

دوربین اصلی این گوشی، دوربین بهبود یافته نسبت به نکسوس ۶پی و ۵اکس است اما از نظر رزولوشن همچنان با سنسوری ۱۲.۳ مگاپیکسلی روبرو هستیم و در کنار این دوربین نیز شاهد یک فلش LED دو رنگ و فوکوس لیزری هست. دوربین جلویی این دو گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده تا از این نظر نیز مشکلی وجود نداشته باشد. طبق اعلام گوگل در مراسم معرفی این گوشی‌ها، پیکسل‌ها توانسته‌اند امتیاز ۸۹ را از موسسه DXO دریافت کنند و این یعنی دوربین این دو گوشی، بهترین دوربینی هستند که تا کنون در یک گوشی موبایل معرفی شده است. این دوربین‌ها، سریعترین سرعت شاتر در بین گوشی‌های موبایل را دارد. علاوه بر سرعت بالای شاتر، لرزشگیر اپتیکال برای این دوربین در نظر گرفته شده تا عکس‌ها در شارپ‌ترین حالت ممکن ثبت شوند. ولی شاید جالب‌ترین بخش دوربین این دستگاه‌ها، حافظه موجود برای ثبت عکس‌های گرفته شده با این دوربین فوق العاده باشد. با هردوی این گوشی‌ها می‌توانید به میزان نامحدودی عکس و فیلم روی گوگل فوتوز ذخیره کنید و هرگز پیام پر شدن حافظه داخلی گوشی را نبینید!

باتری گوشی Pixel XL به سبب بزرگتر بودن گوشی و رزولوشن بیشتر نمایشگر، ۳۴۵۰ میلی‌آمپری است. یک باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپری نیز وظیفه تامین نیرو برای Pixel  را برعهده دارد. این باتری‌ها همچنین به شارژ سریع هم مجهز شده‌اند که با ۱۵ دقیقه شارژ، هفت ساعت استفاده را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

دیگر تفاوت این دو گوشی در وزن آنها است که گوشی ۵.۵ اینچی وزن ۱۶۸ گرمی دارد و گوشی پنج اینچی نیز وزن ۱۴۳ گرمی خواهد داشت.

از مشخصات سخت‌افزاری که بگذریم، هردوی این گوشی‌ها با طراحی ساده و البته جذاب‌شان توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده‌اند اما همانطور که در خبرها هم داشتیم، خبری از نام اچ‌تی‌سی نیست و برند سازنده این گوشی‌ها «گوگل» است. در واقع گوگل تمام بخش‌های این گوشی را خودش طراحی کرده . شرکت اچ‌تی‌سی تنها نقش سازنده را بازی کرده است. همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، این گوشی طراحی بسیار ساده و البته جذابی دارد که در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه خواهندشد.

جدا از طراحی، گوگل نسخه ۷.۱ از اندروید را روی این گوشی‌ها نصب کرده و به گفته این شرکت، این گوشی‌ها اولین گوشی‌هایی خواهندبود که دستیار صوتی جدید گوگل یعنی Google Asistant را خواهند داشت. گوگل اسیستنت شاید جذاب‌ترین بخش نرم افزاری این گوشی باشد. شما هرجایی درون نرم‌افزار گوشی حضور داشته باشید، می‌توانید با نگه داشتن دکمه هوم با گوگل اسیستنت صحبت کنید.

همچنین اندروید این گوشی به صورت خودکار بروزرسانی می‌شوند و گاهی اوقات پس از یک ری‌استارت ساده، شاهد نسخه جدید اندروید روی گوشی خود خواهیدبود. دیگر ویژگی نرم‌افزاری جدید، انتقال اطلاعات از یک آیفون یا گوشی اندرویدی به این گوشی خواهد بود که درواقع همه چیز از پیامک‌ها و مخاطبین گرفته، تا حتی پیام‌های iMessage را می‌توانید به پیکسل انتقال دهید. برای این منظور نیز یک آداپتر USB به USB Type-C در بسته بندی این گوشی‌ها قرار گرفته است.

از نظر قیمتی، پیکسل با حافظه ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۶۴۹ دلار و با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه خواهدشد. پیکسل اکس‌ال نیز در حافظه ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۷۶۹ دلار و در حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۸۶۹ دلار عرضه می‌شوند. شما درباره این گوشی‌ها چه فکر می‌کنید؟ آیا اولین تلاش گوگل در زمینه تولید گوشی موفق خواهدبود؟

Call Now Button