پرچمدار جدید وان‌ پلاس: اندکی متفاوت، همچنان قدرتمند

کمپانی OnePlus روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، اما پایش را از گلیمش درازتر نمی‌کند و همچنان با احتیاط و آهسته قدم برمی‌دارد. پرچمدار جدید این کمپانی ۳تی است که تنها دوربین و پردازنده‌اش در مقایسه با نسخه پیشین پیشرفت کرده است.

کمتر کسی هست که کمپانی وان‌پلاس را نشناسد و همچنین کمتر کسی هست که تجربه کار با یکی از گوشی‌های این برند را داشته باشد! محصولات این کمپانی چینی آن‌قدر خوب هستند که به محض ورود به بازار همه نقد و بررسی‌هایشان را تماشا می‌کنند، در حالی که می‌دانند احتمالا هیچ‌گاه دستشان به گجت‌های وان‌پلاس نمی‌رسد. پرچمدار کنونی این برند وان‌پلاس ۳ است. این گوشی دو ویژگی قدرت و قیمت مناسب را با هم دارد که مهم‌ترین شاخصه‌های یک پرچمدارند. ظاهرا نسخه دیگری از ۳ نیز به زودی عرضه می‌شود که در ادامه مشخصات آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معمولا نسخه‌های جانبی پرچمداران با اضافه‌کردن حرف S به آخر نام اصلی روانه بازار می‌شوند، اما وان‌پلاس هیچ‌وقت طبق قوانین بازی نکرده است. گوشی جدید، OnePlus 3T نام دارد و مهم‌تر از همه این‌که به سنسور دوربین سونی IMX398 مجهز شده است. این سنسور ۱۶ مگاپیکسلی پیش از این در اوپو آر۹اس و آر۹اس پلاس خودنمایی کرده بود و حالا پایش به خط تولید وان‌پلاس باز شده است. جالب این‌که گشادگی دریچه دیافراگم آن f/1.7 است که نتیجه‌اش می‌شود روشن‌ترین عکس‌هایی که می‌توان با یک گوشی ثبت کرد.

اگر هنوز نمی‌دانید این عدد برای دریچه دیافراگم چقدر خوب است باید به این نکته اشاره کنیم که هرچقدر عددی که بعد از f می‌آید کوچک‌تر باشد با دریچه بزرگ‌تری طرفیم. به عنوان مثال، ال‌جی جی۴ که عکس‌های فوق‌العاده روشنی حتی در شب ثبت می‌کرد گشودگی دریچه دیافراگمش به f/1.8 می‌رسید. حالا این سنسور عملکردی بهتر از دوربین جی‌۴ دارد و می‌تواند با گلکسی اس۷ و نوت۷ مرحوم (!) رقابت کند. قابلیت دیگر آن نیز فوکوس خودکار دو هسته‌ای است که ظاهرا عملکردی سریع‌تر از فوکوس‌های تشخیص فاز امروزی دارد.

گفته می‌شود ۳تی مشخصات پردازشی قوی‌تری از ۳ دارد. با توجه به این‌که گوشی قبلی هم‌اکنون به رم ۶ گیگابایتی از نوع LPDDR4 و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده است، ظاهرا دیگر جای زیادی برای پیشرفت ندارد. با توجه به این موضوع احتمالا شاهد حضور اسنپدراگون ۸۲۱ در دل ۳تی خواهیم بود. این گوشی به نقل از Weibo فضای رم ۶ گیگابایتی دارد و طراحی ظاهری آن در مقایسه با نسخه پیشین تغییر خاصی نکرده است. البته استفاده از پردازنده جدید و احتمالا برخی تغییرات کوچک دیگر کاربر را مجبور به پرداخت ۸۰ دلار بیشتر از قیمت ۴۰۰ دلاری وان‌پلاس ۳ می‌کند.

نکته آخر این‌که ۳تی از همان ابتدا به اندروید ۷ آپدیت شده و این در حالی است که ۳ هنوز منتظر دریافت این به‌روزرسانی است. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا تاکنون شانس کارکردن با یکی از گوشی‌های این شرکت را داشته‌اید؟ نظرتان درباره رابط کاربری متفاوت آن چیست؟ آیا خرید یکی از وان‌پلاس‌ها را به کاربران جی‌اس‌ام پیشنهاد می‌دهید؟

Call Now Button