هوآوی P10 در دو نسخه عرضه می‌شود: فلت و اج

مدت زمان زیادی تا معرفی گوشی P10 توسط شرکت چینی هوآوی باقی مانده، اما شایعات و اخبار در رابطه با این اسمارت فون بسیار داغ است. انتظار می‌رود طبق عادت هوآوی، گوشی هوشمند پی۱۰ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار شود. اما باید به این نکته توجه داشت که هوآوی می‌تواند این زمان را تغییر دهد و پرچمدار سال آینده خود یعنی P10 را زودتر وارد بازار کند، هرچند به دلیل ورود گوشی‌هایی از خانواده میت۹ به بازار جهانی و ادامه فروش بالای پی۹، احتمال تغییر زمان از سوی هوآوی بسیار ضعیف است.

طبق تصاویر منتشرشده از پرچمدار سال آینده هوآوی، این گوشی در دو نسخه کاملا متفاوت همچون خانواده گلکسی اس۷ وارد بازار خواهد شد. اولین نسخه هوآوی پی۱۰ نمایشگر فلت دارد و نسخه دیگر این گوشی دارای لبه‌های منحنی خواهد بود. فعلا مشخص نیست که ابعاد صفحه نمایش این دو مدل متفاوت است یا اندازه یکسانی برای نسخه فلت و اج در نظر گرفته شده. همچنین  در هوآوی پی۱۰، مانند پی۹ و آنر ۸، از دوربین دوگانه استفاده شده است.

تنها موردی که می‌تواند واقعی بودن رندرهای گرافیکی منتشرشده را تائید کند طراحی دکمه هوم گوشی است که چندی پیش در یک تصویر لو رفت. گفتنی است که هوآوی پی۹ فاقد دکمه خانه فیزیکی است و برای اولین بار در P10 و محصولات هوآوی شاهد این نوع طراحی هستیم. شایان ذکر است تصاویر منتشرشده از کشور چین است و شباهت بسیار زیادی به رندرهای رسمی دارد.

اگر دو نسخه از پی۱۰ طراحی شده باشد، باید انتظار دو نسخه‌ با میزان حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی متفاوت را داشته باشیم. مدل نخست دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ حافظه داخلی و مدل دوم، به عنوان مدل قدرتمند‌تر، دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری که تاکنون از هوآوی پی۱۰ منتشر شده است باید به تراشه کرین ۹۶۰، پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali G-71 و صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر QHD اشاره کرد.

 

 

Call Now Button