گوشی جدید لنوو نمایشگر خمیده دارد و هفته آینده معرفی می‌شود

اخیرا به دنبال سامسونگ کمپانی‌های متعددی به نمایشگرهای خمیده رو آورده‌اند. هواوی، شیائومی و حالا لنوو گوشی‌های جذابی در این زمینه طراحی کرده‌اند. پرچمدار لنوو که تحت برند زوک عرضه می‌شود نمایشگر خمیده دارد و در ادامه مشخصات آن را بررسی می‌کنیم.

مخاطبان دنیای تکنولوژی قطعا با نام ZUK آشنایی دارند. یکی از سری‌های پرطرفدار کمپانی لنوو که موفقیت‌های خوبی هم در فروش کسب کرده است. این برند اگرچه روی محصولاتش نام لنوو را یدک می‌کشد، شرکتی کاملا مستقل است که به وسیله لنوو پشتیبانی می‌شود و رابطه این دو کمپانی چیزی شبیه به سری Honor و هواوی است. تاکنون سه گوشی با نام زوک روانه بازار شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها زوک اج است و پیش از این در خبرهای متعددی حضور داشته است. در ادامه جزئیات بیشتری از این گوشی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چندی پیش خبر تایید اج به وسیله TENAA چین را منتشر کردیم که می‌تواند خطر بزرگی برای شیائومی می‌نوت ۲ و گلکسی اس۷ اج باشد. نکته جالب این‌که مدیرعامل کمپانی علاوه بر تایید شایعه تولید این گوشی، تصاویری از آن را هم منتشر کرد که تاکنون میان برندهای مختلف سابقه نداشته است. در این تصویر شاهد نمای جلوی زوک اج و نمای پشت آن هستیم که زیر یک کاور خاکستری‌رنگ مخفی شده است.

کاور گوشی از جنس چرم است و هنگام خرید در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار ناچیز هستند و کناره‌های آن نیز اندکی خمیده به نظر می‌رسند. علاوه بر این‌ها طبق ادعای مدیرعامل زوک این گوشی هفته آینده به صورت رسمی معرفی می‌شود. از جمله مهم‌ترین مشخصاتش باید به نمایشگر ۵٫۵ اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، فضای رم ۴ یا ۶ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. طبق روندی که در گوشی‌ها مرسوم است احتمالا رم ۴ گیگابایتی به نسخه ۳۲ گیگابایتی اختصاص یابد و فضای رم ۶ گیگابایتی برای حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شود.

قلب تپنده دستگاه، همان‌طور که از گوشی‌های امروزی انتظار می‌رود، پرچمدار محصولات کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۱، است. این پردازنده‌ چهار هسته‌ای را شتاب‌دهنده گرافیکی ادرنو ۵۳۰ همراهی می‌کند. قاب پشتی اج به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی همراه با فلاش LED مزین شده است. تصاویر سلفی هم به وسیله یک سنسور ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌شود که پاسخگوی نیاز سلفی‌دوستان هست.

این قطعات نیروی خود را از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرند که به شکل یک استاندارد میان گوشی‌های هوشمند درآمده است. متاسفانه هنوز اطلاعی درباره نسخه سیستم‌عامل زوک اج به دستمان نرسیده اما انتظار می‌رود اندروید ۶٫۰٫۱ مارشملو را ۷٫۰ نوقا به صورت پیش‌فرض روی آن نصب باشد؛ واضح است که اندروید خالص روی دستگاه قرار نمی‌گیرد و با رابط کاربری اختصاصی زوک، ZUI، مخلوط می‌شود.

ابعاد گوشی ۱۴۲٫۹ در ۷۴٫۵ در ۷٫۶۸ میلی‌متر اعلام شده است که برای یک گوشی ۵٫۵ اینچی فوق‌العاده است. به عنوان مثال آیفون ۷پلاس و گلکسی اس۷ اج هردو با نمایشگر ۵٫۵ اینچی ارتفاع ۱۵۸ و ۱۵۱ میلی‌متری دارند. این ابعاد وزن ۱۶۰ گرمی را به اج تحمیل می‌کنند که بازهم برای پرچمداری با این مشخصات کاملا مناسب به نظر می‌رسد. شاید مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی تنوع رنگ بسیار پایین باشد زیرا اگر شایعات درست باشند زوک اج تنها در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شود که به مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا تاکنون از محصولات لنوو استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما لنوو می‌تواند موفقیتی را که در لپ‌تاپ‌هایش کسب کرده در تولید گوشی تکرار کند؟

Call Now Button