کدام گوشی برای اولین‌بار نمایشگر Full HD داشت؟

آیا به خاطر دارید که کدام گوشی برای نخستین بار از نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره‌مند شد؟ همه اولین گوشی با رزولوشن QHD را به خاطر داریم اما شاید کمتر کسی بداند که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار ۲۰۱۲ اچ‌تی‌سی بود.

در دوره‌ای که بیشتر پرچمداران از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بهره می‌برند، هنوز هم بسیاری ازکمپانی‌ها گران‌ترین گوشی‌های خود را با نمایشگرهای فول اچ‌دی و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به بازار عرضه می‌کنند. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که آیا چشم انسان عملا قادر است تفاوت میان صفحه نمایش FHD و QHD را تشخیص دهد یا خیر؟ در این میان همه می‌دانیم که اولین گوشی با نمایشگر QHD پرچمدار ۲۰۱۴ ال‌جی، جی‌۳، بود اما آیا به خاطر دارید کدام گوشی برای اولین بار به نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ مجهز شد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

در سال ۲۰۱۲ کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی گوشی HTC DROID DNA را رونمایی کرد که برای اولین‌بار از نمایشگرهای ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی یا همان فول اچ‌دی در آن استفاده شده بود. اچ‌تی‌سی در ساخت این گوشی از بدنه نرم و صاف و همچنین حاشیه‌ای قرمز رنگ استفاده کرد که در کنار صفحه نمایش Super LDC به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌درخشید و تمام اصالت برند را در دروید دی‌ان‌ای خلاصه می‌کرد. نمایشگر ۵ اینچی گوشی را لایه‌ای از گوریلا گلس ۲ پوشانده بود و با رزولوشن فول اچ‌دی تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ را رقم می‌زد که تشخیص پیکسل‌ها را برای چشم انسان عملا غیرممکن می‌کند. نکته جالب توجه این‌که در سال ۲۰۱۲ نمایشگر ۵ اینچی فوق‌العاده بزرگ به نظر می‌آمد و همه گوشی‌ها نمایشگری با کیفیت اچ‌دی یا ۷۲۰p داشتند که رزولوشن فول اچ‌دی، دروید دی‌ان‌ای را اسمارت‌فونی خارق‌العاده می‌کرد.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری این گوشی باید به اسنپدراگون S4 Pro چهار هسته‌ای با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز و شتاب دهنده گرافیکی Adreno 320 اشاره کرد. همچنین این گوشی از فضای رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی که ۱۱ گیگ آن دردسترس کاربر است برخوردار بود. ناگفته نماند که دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۰F در پشت و دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی برای گفت و گوی تصویری از این گوشی یک پرچمدار تمام‌عیار می‌ساخت.

منبع تغذیه گوشی یک باتری ۲۰۲۰ میلی آمپری بود که در آن زمان رضایت بسیاری از طرفداران اچ‌تی‌سی را جلب کرد و علاوه بر آن در بخش نرم افزار و سیستم عامل نیز عملکرد قابل قبولی داشت. ابتدا به صورت پیش‌فرض از اندروید ۴٫۱٫۱ بهره می‌برد و بعدها تا اندروید ۴٫۴ نیز آپدیت شد. ابتدا اپراتور ورایزون این گوشی را با کد DLX عرضه کرد و تا مدت‌ها نیز اچ‌تی‌سی وان ام۷ را جایگزینش نکرد زیرا فروش فوق‌العاده‌ای داشت.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا پیش از این می‌دانستید که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار ۲۰۱۲ اچ‌تی‌سی بوده است؟ نظر شما درباره برند تایوانی و فراز و فرودهای اخیرش چیست؟ (دقت داشته باشید که دروید دی‌ان‌ای به صورت اختصاصی توسط ورایزون عرضه شد و احتمالا کاربران ایرانی آن را از نزدیک ندیده باشند).

Call Now Button