پتنت جدید اپل؛ آیا iPhone 8 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از انتقادهای همیشگی که سیاست‌های اپل را نشانه گرفته عدم پشتیبانی گوشی‌هایش از دو سیم‌کارت است. اگر خاطرتان باشد تا چند سال پیش پشتیبانی از دو سیم‌کارت تنها مخصوص گوشی‌های ارزان‌قیمت و البته گمنام چینی بود که بعضا تا چهار سیم‌کارت را هم پشتیبانی می‌کردند. پس از آن تقریبا تمام برندها تسلیم خواسته کاربران شدند و گوشی‌هایی با پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه کردند اما اپل مثل همیشه تغییرات را دوست ندارد. پس از گذشت سال‌ها و در سالگرد ده سالگی فعالیت کوپرتینویی‌ها در زمینه تولید گوشی ظاهرا مدیران، سیاست‌های کهنه را دور ریخته و پشتیبانی از دو سیم‌کارت را با آغوش باز پذیرفته‌اند. در ادامه شایعاتی را پیرامون این موضوع بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

اخیرا شایعات زیادی درباره این‌که آیفون ۸ در نسخه‌ای دو سیم‌کارت برای کشور چین عرضه می‌شود منتشر شده اما اخبار ضد و نقیض انقدر زیاد بود که تا مدت‌ها کسی دیگر توجهی به آن‌ها نداشت؛ اگر خاطرتان باشد پیش از عرضه آیفون ۷ هم شایعاتی درباره پشتیبانی گوشی از دو سیم‌کارت منتشر شد در حالی که هیچکدام صحت نداشت. با بررسی بعضی از اسنادی که اخیرا منتشر شده متوجه شدیم که بی‌توجهی به شایعات درباره آیفون ۸ اشتباه بوده و این بار ظاهرا قضیه جدی‌تر از گذشته است.

جدیدا اسنادی از دفتر ثبت پتنت‌ امریکا (USPTO) منتشر شده که گواهی می‌دهد اپل برای تکنولوژی پشتیبانی از دو سیم‌کارت با دو آنتن جداگانه پتنت‌هایی به نام خود ثبت کرده است. طبق تجربه گذشته معمولا اپل تغییرات را خیلی سخت قبول می‌کند اما اگر قبول کند به بهترین شکل و با یک تیم تحقیقاتی کارکشته به استقبال آن‌ها می‌رود. طبق توضیحاتی که برای ثبت پتنت ذکر شده ظاهرا سیم‌کارتی که برای مکالمه از آن استفاده می‌شود بر دیگری ارجحیت دارد. در این حالت هنگامی که با یک سیم‌کارت مکالمه می‌کنید و دیگری به اینترنت دیتا وصل است در صورتی که پیامی از کندی‌کراش دریافت کنید، سیم‌کارتی که تماس را برقرار کرده قطع نمی‌شود!

بیشتر بخوانید:

چگونه آیفون ۶ و ۶ پلاس را دو سیم‌کارت کنیم؟

آموزش استفاده همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه در گوشی‌های دو سیم‌کارته

از جمله دیگر نکاتی که در توضیحات پتنت به چشم می‌خورد پشتیبانی هر دو سیم‌کارت از اتصال ۴G است که برای یک پرچمدار کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که ثبت این پتنت لزوما به معنی پشتیبانی آیفون ۸ از دو سیم‌کارت نیست زیرا اپل پتنت‌های زیادی ثبت کرده که تاکنون از هیچکدام استفاده نکرده است. با توجه به این‌که ظاهرا آیفون ۸ قرار است یک نسخه ویژه ۵٫۲ اینچی هم داشته باشد به همین دلیل احتمال می‌رود که شاهد پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم باشیم!

نظر شما درباره آیفون‌های دو سیم‌کارت چیست؟ به نظر شما پشتیبانی از دو سیم‌کارت از ابهت محصولات اپل کم می‌کند؟ آیا با تولید گوشی‌های دو سیم‌کارت موافق هستید؟

Call Now Button