۵ گام برای احساس امنیت بیشتر در اینستاگرام

محافظت ازحریم شخصی مسئله بسیار مهمی در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و در اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در ماه نیز این مسئله حائز اهمیت است چون احتمال مشاهده پروفایل و پست‌های شما توسط مخاطبان بالقوه بسیار زیاد است. دراین مطلب قصد داریم به معرفی چند گام ساده بپردازیم که به محافظت بیشتر از پیج شما در اینستاگرام کمک می‌کند.

 

 

اطلاعات مکانی را مخفی کنید

ممکن است شما نخواهید که پست‌های شما اطلاعات مکانی شما را به غریبه‌ها نشان دهد. جهت پاک کردن اطلاعات مکانی از عکس‌های گذشته صفحه شخصیتان، به عکس موردنظرتان بروید و سه‌نقطه‌ای که در قسمت بالایی و سمت راست صفحه‌نمایشتان قرار دارد را لمس کنید و “Edit” را انتخاب کنید. حال در قسمت بالای عکس، “Location info” را لمس کنید و گزینه “Remove Location” را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید جهت متوقف کردن دائمی انتشار جا و مکان شما توسط پست‌های آینده، دسترسی اینستاگرام به اطلاعات مکانی‌تان را لغو کنید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید می‌توانید به منوی تنظیمات آیفون بروید، “Privacy” را انتخاب کنید و سپس “Location Services” را لمس کنید. در لیست نمایش داده‌شده Instagram را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. حال دسترسی‌های مکانی (Location Access) را به “Never” تغییر دهید.

این به این معنا است که اگر شما بخواهید مکان خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید لازم است “Add location” را انتخاب کنید و سپس مکان موردنظر را اضافه کنید و این کار دیگر به‌صورت خودکار انجام نمی‌گیرد.

مسدود کردن مخاطبان آزاردهنده

همانند بسیاری از سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام نیز شما می‌توانید کاربرانی که شمارا رنجور می‌کنند، بلاک کنید. این کار تمام پست‌های آینده شما را از آن‌ها مخفی نگه می‌دارد.


جهت بلاک کردن مخاطبان ، به قسمت پروفایل شخص موردنظر بروید. سه‌نقطه بالای صفحه‌نمایش لمس کنید و “Block User” را انتخاب کنید.

 

به‌صورت دستی پست‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید را تأیید کنید

زمانی که عکس و یا ویدئویی از شما توسط دیگران منتشر می‌شود و شما در صفحه شخص موردنظر تگ می‌شوید، تنظیمات پیش‌فرض اینستاگرام آن پست را در یک قسمت خاص از پروفایلتان برای دیگران نمایش می‌دهد. حال شما می‌توانید خود تصمیم بگیرید که کدام‌یک از پست‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید برای دیگران نمایش داده شود. برای این کار لازم است که تغییراتی در تنظیمات این برنامه بدهید.

به پروفایل خود بروید و آیکن نشان داده‌شده در قسمت راست صفحه‌نمایش که شبیه مربع است و عکس یک شخص در آن جای گرفته را لمس کنید.

پس از انتخاب این آیکن، تمام عکس‌ها و مطالبی که شما در آن تگ شده‌اید نمایش داده می‌شود. حال سه‌ نقطه واقع‌شده در قسمت بالا سمت راست صفحه‌نمایشتان را لمس کنید و “Tagging Options” را انتخاب کنید.

حال می‌توانید تنظیمات این بخش را به حالت “Add Manually” تغییر دهید که این کار باعث می‌شود که شما ابتدا پستی که در آن تگ شده‌اید را ببینید و درصورتی‌که آن را تأیید کردید در پروفایلتان نمایش داده شود.

استفاده از هشتگ ها را محدود کنید

زمانی که شما به یک پست عمومی هشتگ اضافه کنید این کار باعث می‌شود تا آن پست در هشتگ متناظر ثبت شود و قابل‌نمایش باشد. هشتگ ها برای کشف کردن محتواها شگفت‌انگیز هستند اما ممکن است شما نخواهید که عکس‌ها و ویدئوهای شما توسط غریبه‌ها مشاهده شود پس لازم است که استفاده از هشتگ ها را محدود کنید.

اکانت خود را به حال Private درآورید

نهایتاً اگر گام‌های بالا به‌اندازه کافی به شما کمک نمی‌کنند تا احساس امنیت بیشتری کنید ، راه نهایی این است که اکانت خود را به حالت شخصی درآورید. هنگامی‌که شما این کار را انجام می‌دهید تنها دنبال کنندگان (Followers) شما هستند که قادر به دیدن پست‌های شما هستند. همچنین مخاطبان جدیدی که می‌خواهند صفحه شخصی شما، لیست کسانی که آن‌ها را دنبال کردید (Following) و یا کسانی که شمارا دنبال کردند (Followers) را ببینند لازم است ابتدا برای شما درخواست بفرستند (Follow request) که شما می‌توانید درخواست آن‌ها را رد و یا تأیید کنید.

شما تنها می‌توانید از طریق برنامه‌های رسمی اینستاگرام اکانت خود را به حالت شخصی درآورید.

جهت انجام این کار به قسمت پروفایل خود بروید و شکل چرخ‌دنده مانند در سیستم‌عامل iOS و یا سه‌ نقطه در سیستم‌عامل Android را لمس کنید و به پایین لیست نمایش داده‌شده بیایید تا تنظیمات مربوط به تغییر اکانت به حالت شخصی (Private Account) را مشاهده کنید.

 

Call Now Button