اپل حق امتیاز بلندگوهای نازک‌تر و نمایشگر پارچه‌ای را به دست آورد

سال ۲۰۱۴ شرکت اپل درخواستی به سازمان ثبت حق امتیاز و برند ایالات متحده آمریکا ارسال کرده بود تا بتواند در محصولات خود از بلندگوهای کوچک‌تری استفاده کند. سیستم جدید پیشنهادی بلندگوهای اپل، در کنار افزایش کیفیت، حجم و اندازه کمتری دارند و همین ویژگی می‌تواند به ساخت آیفون‌هایی نازک‌تر کمک کند.

حالا بعد از ۲ سال این درخواست در سازمان مربوطه تصویب شده است و این حق به شرکت اپل داده شده تا شروع به تولید مدل پیشنهادی خود کند. این پتنت تعریفی از پنل مکانیکی آکوستیکی ارائه می‌کند که بدون نیاز به میکرودرایورهای حجیم کیفیت HD را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و فضا را برای نازک‌تر کردن محصول نهایی یا افزایش حجم باتری آزاد می‌گذارد. اپل برای تولید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از تکنولوژی مشابهی، البته بدون حذف میکرودرایورها، استفاده کرده بود.

در این طراحی زیرپنل‌های کوچک با قاب‌های مخصوصی جداسازی می‌شوند و فرکانس‌های تشدیدشونده متفاوتی تولید می‌کنند. سپس سیستم سیم‌پیچ و آهنربای بلندگوها با دریافت این فرکانس‌ها صدای مورد نظر را با کیفیت بالا پخش می‌کند.

در کنار این پتنت اما اپل مجوز یک پتنت دیگر نیز دریافت کرده است. در سند منتشرشده شرکت اپل درباره طرحی توضیح می‌دهد که می‌توان الیاف نوری را در میان بافت پارچه‌ها قرار داد. با این طرح هم خاصیت پارچه حفظ می‌شود و هم الیاف نوری می‌توانند به شکل نمایشگر عمل کنند و تصویر مورد نظر را نشان بدهند. جذابیت این طرح را شاید بتوان برای استفاده از ابزارهای هوشمند پوشیدنی مانند اپل واچ دانست؛ جایی که بند ساعت هوشمند هم بتواند مانند صفحه نمایش جانبی برای شما عمل کند.

به نظر شما تلاش برای نازک کردن بیشتر تلفن‌های همراه لازم است یا بهتر است تولیدکنندگان توان خود را صرف مسائل دیگری مانند باتری‌ها کنند؟

 

Call Now Button