اپل محصولاتش را به شارژ بی‌سیم جدید و متفاوت مجهز می‌کند؟

به نظر می‌رسد که اپل سرانجام می‌خواهد شارژ بی‌سیم را به گوشی‌هایش بیاورد، اما می‌خواهد سیستم شارژ بی‌سیم دستگاه‌هایش به گونه‌ای باشد که ارزش این همه صبر کردن را داشته باشد.

به گزارش Fast Company، اپل همکاری‌ای با شرکت Energous و شرکت سازنده چیپ‌ست Dialog آغاز کرده است تا تکنولوژی جدیدی بنا کند که به کمک آن کاربران دستگاه‌های آی‌او‌اسی برخلاف شارژرهای بی‌سیم سامسونگ، که باید دستگاه در نزدیکی شارژر قرار بگیرد، بتوانند دستگاهشان را از فاصله دور شارژ کنند.

در گزارش این وب‌سایت آمده است:

شارژرهای بی‌سیم سامسونگی، که باید برای شارژ شدن گوشی‌تان کنار شارژر بنشینید، دیگر قدیمی شده‌اند. اپل دوست دارد شارژ بی‌سیم را زمانی به محصولاتش اضافه کند که چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد و شارژ بی‌سیم دوربُردی که شرکت Energous در حال کار روی آن است می‌تواند پیشرفتی اساسی باشد.

تکنولوژی WattUp، که متعلق به شرکت انرجس است، بر پایه فرکانس‌های رادیویی کار می‌کند و از طریق باندهای رادیویی انرژی را به دستگاه منتقل می‌کند؛ چیزی شبیه آنچه در روترهای وای‌فای شاهدیم. این تکنولوژی متفاوت با تکنولوژی فعلی است که باید دستگاه را به شارژر نزدیک کنید تا القای الکترومغناطیسی برقرار شود و به کمک آن دستگاه شارژ شود.

شرکت سازنده چیپ‌ست Dialog اخیرا ۱۰ میلیون دلار در شرکت انرجس سرمایه‌گذاری کرده است. نکته مهم این است که مشتری اصلی Dialog شرکت اپل است که بیش از سه‌چهارم تجارتش را با این شرکت انجام می‌دهد.

هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که نامشان برده شد در این باره که آیا این تکنولوژی در نسل بعدی دستگاه‌های اپل به کار برده می‌شود یا خیر حرفی نزده‌اند. اما Fast Company معتقد است اتفاقاتی در جریان است.

اینکه بتوان آیفون را از فاصله حدود ۴٫۵ متری شارژ کرد قابلیتی بسیار ویژه و مطلوب برای نسل‌های بعدی آیفون محسوب می‌شود. گرچه در نظر اول ممکن است این تکنولوژی بسیار دور از دسترس به نظر بیاید، اینکه شرکت دیالوگ حمایت از این طرح انرجس را آغاز کرده نشان می‌دهد امیدهایی به موفقیت آن وجود دارد. این پروژه اگر به تولید عملی برسد، می‌تواند برگ برنده بسیار ارزنده‌ای برای اپل محسوب شود؛ آن‌قدر ارزنده که حتی اگر به نتیجه هم نرسد ارزش ریسک کردن دارد. نظر شما چیست؟

Call Now Button