انتخاب برتر برای ۴ بودجه متفاوت (قسمت اول: سونی)

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی مانند کنسول بازی، تلویزیون، گوشی‌هوشمند و… سونی است. بسیاری از استانداردها و نوآوری‌های دنیای تکنولوژی را مدیون این شرکت ژاپنی هستیم. حداقل اطمینانی که می‌توان از برند داشت کیفیت ساخت بالای محصولاتش است که خیال هر خریداری را از این بابت راحت می‌کند. اگر قصد خرید گوشی هوشمند ساخت این برند را دارید در این مطلب #مشاورخرید قصد داریم متناسب با ۴ بودجه مختلف بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. با جی‌اس‌ام همراه باشید…

زیر ۱ میلیون تومان

اکسپریا ایکس‌ای را بی‌شک می‌توان یکی از زیباترین گوشی‌های میان‌رده با قیمت زیر ۱ میلیون تومان دانست. حاشیه بسیار باریک در قسمت چپ و راست صفحه‌نمایش با لبه‌های نیمه خیمده (۲٫۵D) باعث خوش‌دست شدن این گوشی ۵.۰ اینچی شده که کاربر می‌تواند با یک دست به راحتی کار کند. رم ۲ گیگابایتی در کنار تراشه Helio P10 هشت‌ هسته‌ای به‌کاررفته در ایکس‌ای به راحتی از پس پردازش امور روزانه کاربر همانند گشت و گذار در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها برمی‌آید. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل، باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه MicroSD اشاره کرد.

سونی اکسپریا ایکس‌ای دو سیم کارت را می‌توانید با قیمت ۹۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی‌های سریر سرویس، آرین یا دلتوس خریداری کنید.

 

۱ تا ۱.۵ میلیون تومان

با کمی افزایش بودجه می‌توانید اکسپریا ایکس را با امکانات بهتری مانند حسگر اثر انگشت، اسپیکر استریو، باتری قدرتمند‌تر و مشخصات سخت‌افزاری بالاتری نسبت به اکسپریا ایکس‌ای خریداری کنید. صفحه‌نمایش‌ اکسپریا ایکس همانند برادر کوچک‌تر خود ۵.۰ اینچی است، اما رزولوشن بالاتری دارد و تصاویر را با کیفیت بهتری به نمایش می‌گذارد. پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۵۰ و رم ۳ گیگابایتی به راحتی از پس اجرای اندروید مارشمالو و اپلیکیشن‌ها برمی‌آید. دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل با فوکوس تشخیص فاز و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند و باعث شده این دستگاه نسبت به هم‌رده‌های خود حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین به لطف فناوری شارژ سریع ۲.۰ با ۳۰ دقیقه وصل کردن گوشی به برق ٪۶۰ شارژ می‌شود.

سونی اکسپریا ایکس دو سیم‌کارت را می‌توانید با قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی‌های سریر سرویس، آرین یا دلتوس خریداری کنید.

 

۱.۵ تا ۲ میلیون تومان

اگر قصد خرید گوشی هوشمند از برند سونی با بودجه کمتر از ۲ میلیون تومان را دارید اکسپریا زد ۵ پریمیوم، پرچمدار سال گذشته سونی که اکنون Xperia XZ جای آن را گرفته، هنوز هم جزو یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن میان گوشی‌های موجود در بازار است. زد ۵ پریمیوم اولین گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش ۴K است که حین تماشای عکس و ویدئو از رزولوشن بالای آن می‌توان نهایت لذت را برد، اما برای جلوگیری از داغ شدن و مصرف بالای باتری در بقیه حالات به صورت خودکار به رزولوشن فول‌اچ‌دی برمی‌گردد. از مشخصات بارز این گوشی می توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۳ گیگابایت رم، دوربین ۲۳ مگاپیکسل با توان فیلم‌برداری ۴K، حسگر اثرانگشت، باتری ۳۴۳۰ میلی آمپر و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. همچنین به لطف گواهی نامه IP68 می‌توانید گوشی‌تان را با خیال راحت به مدت نیم ساعت تا عمق ۱.۵ متری زیر آب ببرید و حتی فیلم‌برداری کنید که قطعا تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم دو سیم‌کارت را میتوانید با قیمت ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی‌ دلتوس خریداری کنید.

 

بالای ۲ میلیون تومان

اکسپریا ایکس‌زد جدیدترین پرچمدار سونی با زبان طراحی خاص و اصیل این شرکت است. برای ساخت این گوشی از فلز ALKALEIDO استفاده شده که خلوص بالا و وزنی سبکی دارد و جلوه زیبایی به هر سه رنگ این گوشی داده است. یکی از چند قابلیت جالب این پرچمدار نحوه عملکرد متفاوت دوربین در شب و روز است. ایکس‌زد در طول روز از تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز و در شب برای عملکرد دقیق‌تر از فوکوس لیزری استفاده می‌کند تا تصاویر واضح‌تری ثبت کند. از مشخصات بارز ایکس‌زد می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با کیفیت فول اچ‌دی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰، رم ۳ گیگابایتی، حسگر اثر انگشت، اسپیکر استریو، اندروید ۷.۰ نوقا، درگاه USB-C و باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر اشاره کرد. ایکس‌زد همانند Z5 Premium مجهز به گواهی‌نامه IP68 است که تا عمق ۱.۵ متر به مدت نیم ساعت می‌تواند زیر آب دوام بیاورد.

سونی اکسپریا ایکس‌زد را می‌توانید با قیمت ۲,۰۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی‌های سریر سرویس، آرین یا دلتوس خریداری کنید.

Call Now Button