برای راه‌اندازی گوشی اندرویدی جدید چه کارهایی لازم است؟

وقتی گوشی هوشمند جدیدی می‌خرید باید اقدامات اولیه‌ای نیز انجام دهید؛ کارهایی خیلی ساده که در واقع راه‌اندازی ابتدایی گوشی هوشمندتان به شمار می‌رود. از طرف دیگر با انجام این کارها خیالتان راحت می‌شود که از همه چیز پشتیبان تهیه کرده‌اید و تنها کافی است از فایل های پشتیبان گرفته شده استفاده کنید.

فعال کردن قفل نمایشگر و سنسور اثر انگشت

بدون شک امنیت گوشی هوشمندتان یکی از مهمترین چیزهایی است که باید مد نظر داشته باشید. هر فردی پیام‌ها، عکس‌ها و فایل‌های خصوصی زیادی دارد که خصوصی ماندن آنها اهمیت زیادی دارد. برای فعال کردن قفل نمایشگر و سنسور اثر انگشت(در صورت وجود) تنها کافی است به بخش تنظیمات و گزینه Security مراجعه کنید. در اینجا هم می‌توانید از گزینه Screen lock پترن یا رمز مناسبی برای گوشی‌تان برگزینید و هم می‌توانید اثر انگشت خود را از بخش ImPrint برای گوشی تعریف کنید.

  

دانلود اپلیکیشن‌ها

خب این مرحله واضح‌ترین بخش کار است. اگر کاربر تازه‌کار اندروید هستید، می‌توانید به سراغ گوگل پلی بروید و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید. البته می‌دانید که گوگل پلی در دسترس همه کاربران ایرانی نیست و به عنوان جایگزین می‌توانید اپلیکیشن ها را از بازار یا مایکت دانلود کنید. یا اینکه به سراغ لیستی از اولین اپلیکیشن‌هایی که باید نصب کنید بروید. مطمئنا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از جمله اپلیکیشن‌هایی است که هر فردی اول از همه روی گوشی‌اش نصب می‌کند.

در ادامه برخی از این اپلیکیشن ها را برای شما لیست کرده ایم.

راه‌اندازی گوشی و تهیه پشتیبان از عکس‌ها

خوب است در ابتدای کار به سراغ فعال کردن پشتیبان گیری از اطلاعات خود بروید. با این کار خیالتان راحت است که از اطلاعات شما(شامل عکس‌ها، پسورها، اپلیکیشن‌ها و …) پشتیبان تهیه می شود و در صورتی که اطلاعاتتان را از دست دادید و یا گوشی اندرویدی جدیدی خریداری کردید، خیلی راحت اطلاعات‌تان در دسترس است. برای این کار تنها کافی است به بخش تنظیمات و قسمت Backup & reset بروید گزینه Back up my data را فعال کنید.

سروسامان دادن به صفحه خانه

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در گوشی اندرویدی مرتب کردن صفحه خانه و شخصی‌سازی آن است. این کار روی اندروید خیلی ساده است و کافی است به سراغ اپلیکیشن‌های خود بروید و انگشت خود را روی اپلیکیشن مورد نظرتان نگه دارید، پس از آن به راحتی جای آن را روی صفحه خانه مشخص کنید. برای اضافه کردن ویجت‌ها نیز باید یک نقطه خالی از صفحه خانه را لمس کنید و پس از آن گزینه ویجت را انتخاب کنید.

نصب گلس و قاب محافظ

خوب است برای محافظت از نمایشگر گوشی جدید خود به سراغ محافظ‌های صفحه نمایش بروید، تا خیالتان کمی از بابت ضربه خوردن یا خط‌وخش افتادن روی آن راحت باشد. شما همچنین می‌توانید قاب مناسبی برای گوشی خود انتخاب کنید تا در صورت افتادن گوشی و زمین خوردن آن آسیب کمتری به گوشی وارد شود.

 

Call Now Button