اپ‌های تحت وب در کنار اپ‌های اندرویدی قرار می‌گیرند

اپ‌های تحت وب و اندروید هر لحظه تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهند. روز پنجشنبه گوگل برای آسان‌کردن کار با اپ‌های تحت وب ویژگی دیگری معرفی کرد. با این ویژگی، میانبری از برنامه‌های تحت‌وب پیشرفته در صفحه اپ‌های اندروید ساخته می‌شود و این یکپارچه‌سازی اپ‌ها راحتی بیشتری فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ گوگل در بروزرسانی سیستم‌عامل خود، قابلیتی برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد که در کروم جدید وجود داشت. از طریق آن، توسعه‌دهندگان می‌توانستند میانبرهایی برای برنامه‌های تحت‌وب خود به صفحه اصلی گوشی (Home Page) بسازند. با این‌حال، این میانبرها هیچ‌گاه مانند اپ‌های اندرویدی عمل نکردند. در به‌روزرسانی‌های جدید، که چند هفته دیگر منتشر می‌شوند، گوگل قصد دارد این نقص را اصلاح کند.

گوگل دراین‌باره توضیح داد: در سال ۲۰۱۵، ما به توسعه‌دهندگان اجازه دادیم بتوانند میانبرهایی در صفحه اصلی بسازند. در این صورت، کاربران نیز می‌توانستند سایت‌های خود را برای دسترسی سریع‌تر اضافه کنند. این ویژگی فقط میانبر می‌ساخت، درنتیجه کارکرد آن شباهتی به اپ‌های نصب‌شده روی دستگاه نداشت.

به غیر از ظاهر میانبرهای جدید، اپ‌های تحت‌وب می‌توانند نوتیفیکیشن‌های معمول سایر اپ‌ها را نیز ارسال کنند. همچنین وقتی انگشت خود را روی نوتیفیکیشن نگه دارید، همان گزینه‌های کنترلی را می‌بینید که برای سایر اپ‌های معمولی اندروید وجود دارد.

گویا برای استفاده از این قابلیت، منوی جدیدی به گوگل کروم اضافه می‌شود. از طریق این منو می‌توانید اپ‌های تحت‌وب خود را به صفحه اصلی گوشی اضافه کنید. به زودی می‌توانید منوی کروم را باز کنید و روی گزینه‌ای به نام Add to Home Screen تپ کنید.

قطعا جالب خواهد بود که ببینیم اپ‌های تحت‌وب و اندرویدی در آینده چگونه با هم ادغام می‌شوند. به نظر شما آن‌ها چقدر به یکدیگر شباهت خواهند داشت؟

Call Now Button