ایسوس ZenFone Live را معرفی کرد: مناسب برای علاقه‌مندان سلفی

اگر اخبار را دنبال می‌کنید حتما به خاطر می‌آورید که هفته پیش خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه ایسوس قصد دارد یک گوشی پایین‌رده ارزشمند با نام Zenfone 3 Go را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کند. گویا ایسوس پیش‌دستی کرده و در سکوت خبری از این گوشی با نام Zenfone Live رونمایی کرده است و از مشخصات آن اینطور نتیجه‌گیری می‌شود که ایسوس با این گوشی علاقه‌مندان به سلفی را هدف گرفته است. گرچه زن‌فون لایو مشخصات سخت‌افزاری متوسطی دارد اما اپلیکیشن BeautyLive که به صورت اختصاصی برای آن طراحی شده و ایسوس بر روی آن مانور زیادی داده است می‌تواند به شما کمک کند ویدیوهای زنده یا سلفی‌های زیبایی با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی آن بیندازید و در همان حال فیلترهای مختلفی بر روی تصویر خود اعمال کنید.

دوربین سلفی این گوشی اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرومتری با بزرگی دیافراگم f/2.2 داشته و می‌تواند تصاویری با زاویه ۸۲ درجه ثبت کند و از فلاش LED نیز برخوردار است. کلمه Live در نام این گوشی نیز اشاره به آن دارد که شما می‌توانید به کمک آن ویدیوهای زنده با کیفیتی در شبکه‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام، پخش کنید. دوربین سلفی این گوشی حالت‌های مختلفی از جمله Low Light Mode، Noght Mode، Selfie Mode و Manual Mode دارد که حالت منوال به شما امکان کنترل بر روی ویژگی‌های تصویر را مانند دوربین‌های DSLR می‌دهد. همچنین این گوشی به میکروفون‌های دوگانه MEMS مجهز شده که می‌تواند صدا و نویزهای پس‌زمینه را حذف کند و کیفیت صدای ضبط شده را افزایش دهد.

زن‌فون لایو از یک تکنولوژی به نام Beautificiation استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تغییرات فراوانی در ویدیوی زنده‌ی خود از جمله رنگ پوست و اندازه چشم اعمال کنید. این تکنولوژی حتی قادر است لکه‌های صورت شما را به راحتی از ویدیو حذف کند. به کمک این تکنولوژی و اپلیکیشن مخصوص آن، BeautyLive، مطمئنا تصاویر برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک و توییتر جذاب‌تر می‌شوند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p، رم ۲ گیگابایتی و چیپ‌ستی از سری اسنپدراگون کوالکام اشاره کرد که البته ایسوس مشخص نکرده دقیقا از کدام چیپ‌ست در این گوشی استفاده کرده است. این گوشی در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و از حافظه‌های جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. پس از خرید آن ۱۰۰ گیگابایت فضا در گوگل درایو برای مدت ۲ سال به شما هدیه داده می‌شود. این گوشی همچنین از دو سیم‌کارت همزمان نیز پشتیبانی می‌کند که البته درگاه یکی از سیم‌کارت‌ها با درگاه microSD مشترک است. به گفته ایسوس زن‌فون لایو با شبکه مخابراتی ۴G LTE نیز سازگار است. باتری این گوشی ۲۶۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و غیر قابل تعویض است.

اندروید پیش‌فرض این گوشی مارشمالو و رابط کاربری آن ZenUI 3.0 است و ایسوس به صورت پیش‌فرض ویژگی Bluelight Filter را برای حفاظت بیشتر از چشمان کاربران در آن تعبیه کرده است.

این گوشی که بدنه‌ای فلزی دارد در رنگ‌های صورتی، طلایی و سیاه به فروش می‌رسد. در مورد قیمت یا زمان عرضه آن به بازار هنوز حرفی زده نشده، اما در اخبار قبلی آمده بود که ایسوس قیمت ۱۶۰ دلار را برای آن در نظر گرفته که برای یک گوشی پایین‌رده با چنین قابلیت‌هایی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. با این حال برای اطلاعات موثق‌تر باید منتظر آغاز کنگره جهانی موبایل باشیم.

 

 

Call Now Button