آیا سیستم تشخیص چهره جایگزین اسکنر عنبیه گلکسی اس ۸ می‌شود؟

گفته می‌شود اسکنر عنبیه گوشی‌های سامسونگ عملکرد نامطلوبی دارد اما سیستم تشخیص چهره در کمتر از ۰٫۰۱ ثانیه عمل می‌کند.

این روزها شایعات زیادی در مورد گلکسی اس ۸ سامسونگ به گوش می‌رسد، اما اکنون ظاهرا تولیدکننده کره‌ای با اسکنر عنبیه گلکسی اس ۸ خود به مشکل برخورده است. گزارش‌های جدید خبر می‌دهد سامسونگ در حال اضافه کردن ویژگی تشخیص چهره به پرچمدار جدیدش است.

این خبر را یکی از مسئولان سامسونگ افشا کرده و گفته است که اسکنر عنبیه گوشی‌های سامسونگ قابلیت اطمینان نامطلوبی دارد، اما سیستم تشخیص چهره در کمتر از ۰٫۰۱ ثانیه عمل می‌کند (شاید البته کمی هم اغراق باشد). گفته می‌شود اکنون در حال آزمایش پروتوتایپ‌ها هستند، اما نمی‌دانیم که اسکنر عنبیه به طور کلی حذف می‌شود یا در کنار تشخیص چهره کار می‌کند.

این تغییر جهت سامسونگ ممکن است به دلیل آیفون‌های جدید باشد که گفته شده از ویژگی تشخیص چهره بهره می‌برند. اپل و سامسونگ در تولید گوشی هوشمند رقابت دیرینه‌ای با هم دارند، هرچند سامسونگ به‌تازگی قراردادی برای تولید نمایشگر‌های اولد پرچمدار اپل امضا کرده است.

خوب است بدانید سیستم عامل اندروید اکنون در بخش Smart Lock خود گزینه‌ای برای تشخیص چهره دارد. ممکن است سامسونگ خیلی ساده فقط این ویژگی را فعال کرده باشد. این ویژگی در اس ۷ و اس ۷ اج نبود و حالا می‌تواند در اس ۸ این ویژگی را به عنوان جایگزینی برای اسکنر عنبیه به کار ببرد؛ جایگزینی آسان که به سخت‌افزار خاصی احتیاج ندارد و فقط از دوربین جلو استفاده می‌کند.

به هر حال انتظار می‌رفت سامسونگ Galaxy S8 را با جایگزینی برای تشخیص چهره اندروید عرضه کند، اما حالا معلوم نیست که این اتفاق می‌افتد یا نه. نظر شما چیست؟ آیا اسکنر عنبیه گلکسی اس ۸ حذف می‌شود؟

Call Now Button