آیا باید پرچم‌دار سامسونگ قدیمی‌تان را به Galaxy S8 یا +S8 آپگرید کنید؟

نهم فروردین در مراسمی رسمی، سامسونگ دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را با ویژگی‌های جدیدی همچون دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی، صفحه نمایش فوق عریض و … معرفی کرد. اما آیا این دو گوشی آن‌قدر ارزشمند هستند که به فکر خرید آن‌ها و کنار گذاشتن گوشی فعلی خود باشید؟

اگر از دارندگان پرچم‌داران قبلی سامسونگ، مانند مدل‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج یا حتی قدیمی‌تر هستید، ممکن است پس از معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ به این فکر افتاده باشید که آیا زمان آن رسیده که گوشی خود را کنار بگذارید و پرچم‌داران جدید را بخرید و یا این که گلکسی اس ‌های جدید نسبت به گوشی‌ شما چقدر می‌ارزد؟ با هم نگاهی کوتاه داشته باشیم به ویژگی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تا به پاسخ این سوالات دست یابیم.

طراحی

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در فروش گوشی‌‌های جدید نسبت به قدیمی، طراحی آن است. اما از همان زمان که اولین رندرها و تصاویر از پرچم‌داران جدید فاش شد، نظرهای متفاوتی نسبت به این طراحی وجود داشت؛ برخی به حاشیه‌های بسیار کم هشتمین نسل گلکسی اس علاقه‌ای نداشتند اما برخی دیگر از وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر در عین حفظ ابعاد گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج ابراز خوشحالی نمودند. با این حال، بخش پشتی تغییر زیادی را به خود ندیده است، به غیر از اضافه شدن سنسور اسکن اثر انگشت در قاب پشتی و کنار دوربین اصلی که به دلیل حذف دکمه هوم به این مکان منتقل شده است. اگر پرچم‌داران دیگر سامسونگ را استفاده کرده باشید، ممکن است کمی زمان ببرد تا به محل جدید سنسور اثر انگشت عادت کنید، البته می‌توانید از دو روش اسکنر عنبیه و تشخیص چهره استفاده کنید. اما اگر از سایر پرچم‌داران استفاده کرده‌اید که سنسور اسکنر آن‌ها در قاب پشتی قرار داشته‌، بنابراین مشکلی نخواهید داشت.

صفحه نمایش

جای هیچ شکی نیست که سامسونگ نهایت تلاش خود را در ساخت صفحه نمایش برادران گلکسی اس ۸ به کار گرفته است. شاید همین عامل یکی از دلایل تشویق کاربران به خرید این دو گوشی جدید باشد.

ابتدا به سراغ گلکسی اس ۸ می‌رویم؛ این گوشی از صفحه نمایشی ۵.۸ اینچی استفاده می‌کند که با وجود ابعاد بزرگ‌تر نسبت به صفحه نمایش گلکسی اس ۷ ( ۵.۱ اینچ ) اما ابعاد کلی را حفظ کرده و تقریا هم قد و قامت اس ۷ است. حفظ ابعاد و در عین حال افزایش ابعاد صفحه نمایش کار بسیار جسورانه‌ای بود که جای تحسین دارد. اما نوبت به گلکسی اس ۸ پلاس می‌رسد؛ این گوشی صفحه نمایش ۶.۲ اینچی دارد اما بدنه آن همان ابعاد گلکسی اس ۷ اج را دارد ( که صفحه نمایش ۵.۷ اینچ داشت).

علاوه بر این، صفحه نمایش هر دو گوشی از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند  که در نسل قبل شاهد آن نبودیم. گرچه محتوای HDR10 هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، اما نمی‌توان از پیشرفت فناوری و ورود استانداردهای جدید به دنیای گجت‌ها جلوگیری کرد و دیر یا زود این استاندارد تصویری وارد بازار تلفن‌های همراه می‌شد، بنابراین به زودی گوشی‌ها و محتوای بیشتری مبتنی بر این استاندارد تولید خواهند شد.

آخرین نکته‌ای که درباره صفحه نمایش این گوشی‌ها باید ذکر کنیم این است که هر دو نسخه دارای نمایشگر خمیده هستند و امسال دیگر نسخه‌‌ای با صفحه نمایش تخت (فلت) وجود ندارد، پس اگر از طرفداران صفحات خمیده نیستید، بهتر است پیش از تصمیم به خرید کمی با مدل‌های خمیده فعلی مانند گلکسی اس ۷ اج وقت بگذارنید تا از تفاوت آن با نسخه معمولی یا متناسب بودن آن با نیاز خود با خبر شوید.

سخت افزار 

جدیدتر سریع‌تر است و سریع‌تر هم بهتر، این طور نیست؟ به لحاظ فنی می‌توان گفت، بله!

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از چیپست‌های اسنپ دراگون ۸۳۵ (ویژه نسخه چین و آمریکا) و چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ ( نسخه جهانی) بهره می‌برند. اما آیا تغییرات به وجود آمده در این چیپست نسبت به نسل‌های قبلی به قدری خواهد بود که در زندگی روزمره شما تاثیر بگذارد؟ و آیا گلکسی اس ۸ ‌ها خیلی سریع‌تر از اس ۷ ‌ها هستند؟

واقعیت این است که در استفاده روزمره به ندرت پیش می‌آید که از تمامی قدرت گوشی خود استفاده کنیم. اگر از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج استفاده می‌کنید، شاید نیازی نباشد که به فکر خرید اس ۸ یا اس ۸ پلاس باشید.

دوربین

در بخش دوربین تفاوت زیادی بین دو نسل فعلی و قبلی گلکسی اس وجود ندارد. پرچم‌داران جدید هم از همان دوربین نسل قبل بهره مندند که البته از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و پس از گوگل پیکسل که فعلا در صدر فهرست DXOMark قرار دارد، دوربین‌های سری گلکسی اس ۷ در رده دوم هستند. گرچه نمی توان انکار کرد که امسال بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا گلکسی اس ۷/ اس ۸ را در بخش دوربین شکست دهند. بنابراین اگر فکر می‌کردید که با خرید گلکسی اس ۸ چیزی بهتر از دوربین گلکسی اس ۷ خود نصیب‌تان می‌شود، باید گفت تا حد زیادی در اشتباه هستید.

با همه اوصاف، حال چه کنیم؟!

تا حد بسیار زیادی این موضوع به خود شما برمی‌گردد که آیا از کارایی گوشی فعلی خود راضی هستید و این که گوشی شما چند نسل قدیمی‌تر از گلکسی اس۸ / اس ۸ پلاس است. اگر در حال حاضر از سری گلکسی اس ۷ استفاده می‌کنید، مهاجرت به پرچم‌دار جدید تنها به شما یک صفحه نمایش به روز‌تر با حاشیه‌های کمتر و همچنین دو روش جدید برای باز کردن قفل گوشی و تامین امنیت که همان اسکنر عنبیه و سیستم پیشرفته تشخیص چهره است را ارایه می‌کند به طور قطع تاثیر بسیار زیاد و متفاوتی بر استفاده روزمره شما از گوشی نخواهد داشت و همان سری اس ۷ هم به خوبی از پس نیاز‌های شما بر می‌آید. البته نمی‌توان از دستیار صوتی بیکسبی هم چشم پوشی کرد که خود یکی از ویژگی‌های جالب گلکسی اس ۸ است، اما باید دید سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه این دستیار برای پرچم‌داران قبلی خود هم دارد یا خیر.

اما اگر از مدل‌های قدیمی‌تر مانند اس ۶، اس ۶ اج و اس ۶ اج پلاس یا حتی نسل‌های قبل از آن استفاده می‌کنید، ممکن است گلکسی اس ۸ انتخاب مناسب‌تری برای‌تان باشد زیرا تغییرات بسیار بیشتری نسبت به پرچم‌داران سری اس ۶ و قبل از آن را تجربه خواهید کرد.

نکته بسیار مهم دیگری که در آخر باید به آن اشاره کنیم، قیمت این دو دستگاه است که در آمریکا در حدود ۸۰۰ دلار ( کمی بالاتر یا پایین‌تر بسته به نوع شرکت تحت قرارداد) است و مشخصا در ابتدای ورود به کشورمان هم طق معمول با رقم‌های گزاف و نجومی روبرو خواهیم بود، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید پرچم‌داران جدید کره‌ای‌ها را دارید، کمی صبر کنید تا هم از تکرار حوادث تلخ گذشته جلوگیری شود و مدل‌های جدید امتحان خود را پس دهند، هم قیمت‌ها به تعادل برسند.

Call Now Button